وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، از افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول خواستار کمک مالی شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،وانگ یی وزیر امور خارجه چین از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول (IMF) خواسته است تا کمک‌های مالی خود را به‌صورت نقدی برای بازسازی افغانستان از سر بگیرند.

این در حالی است که پیش‌تر نیز وی در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران گفته بود که افغانستان در تمامی جبهه‌ها به کمک نیاز دارد.

او از ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی خواسته بود تا تحریم‌های یک‌جانبه علیه افغانستان را لغو کنند. همین‌طور وزیر امور خارجه چین از سازمان جهانی صحت نیز خواسته بود که واکسین و تجهیزات طبی بیش‌تری را برای کمک به افغانستان در امر مبارزه با کووید-19 فراهم کند.

او هم‌چنان وعده 30 میلیون دالر کمک‌ بشردوستانه چین به افغانستان را نیز داد.

این‌همه در حالی است که با سقوط حکومت پیشین، ذخایر ارزی بانک مرکزی به ارزش 9.4 میلیارد دالر در آمریکا مسدود شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که اجازه دسترسی طالبان به این پول‌ها را نمی‌دهد.

از سوی دیگر با مسلط شدن طالبان بر کابل، هزاران نفر کارهای‌ خود را از دست داده‌اند و شمار زیادی از فقر و گرسنگی رنج می‌برند.

پیش از این نهادهای مددرسان از وضعیت بد معیشتی مردم در کشور هشدار داده و از جامعه جهانی خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار