محسنی اژه‌ای گفت: مردم گرفتار مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوان هستند و اگر در این اوضاع احساس بی عدالتی کنند سخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در دیدار با قضات خوزستان گفت: آنچه در توان دارم را برای حل مسائل به کار خواهم بست و برای حل مشکلات تلاش خواهم کرد.

او افزود: خوزستان نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه از ابتدای انقلاب تا امروز شهدایی را تقدیم نظام کرده است؛ در مقاطعی به دست جنایت کاران ترورست و در مقاطعی دیگر پاسداران در راه دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای بیان کرد: خوزستان استانی با ظرفیت بالا است که وقتی انسان مشکلات آن را و گرفتاری مردم را می‌بیند احساس شرمندگی می‌کند اگرچه امروز همه مسئولان و به ویژه رهبر انقلاب در راس امور مصمم هستند با نهایت دلسوزی و خیرخواهی وضعیت را مدیریت و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: همزمان با تلاش مقامات کشوری و لشکری برای رفع مشکلات مردم، اما برخی کشور‌های خارجی نیز فشار فوق العاده‌ای را بر مردم ایران اعمال می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: رهبر انقلاب همیشه بر ۴ موضوع صبر، پایداری، عدل و اخلاق تاکید دارند و باید به این موارد توجه بیشتر داشته باشیم، زیرا در این شرایط صبر و استقامت و عدالت ورزی و اخلاق نیاز داریم؛ امروزه مردم در شرایط سختی گرفتار هستند و بسیار سخت است اگر در کنار این مشکلات بی عدالتی و بی اخلاقی نیز ببینند.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید خوزستان را به صورت ویژه به عنوان یک مسئله مهم و ملی ببینیم و تحلیل کنیم؛ این استان در مقاطع مختلف دفع کننده هجمه‌های بیرونی بوده و از نظر سیاسی و فکری و عقیدتی و نظامی دفاع جانانه‌ای را از خود داشته است تا جایی که در برخی شهر‌ها و روستا‌های خوزستان خسارات زیادی از حملات دشمنان دیدند.

رئیس دستگاه عدلیه بیان داشت: خوزستان با این ظرفیت مادی نفت و گاز و پتروشیمی و آب و زمین‌های حاصلخیز امروز با مسائل مختلفی در حوزه محیط زیست مواجه است حال آنکه این مواهب خدادی باید در راه رفاه مردم استفاده گردند، اما مردم در حال رنج دیدن از این صنایع بوده و برای شهروندان مشکلات ایجاد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه‌ای گفت: هدف از سفر مقامات بلند پایه دستگاه قضایی به استان خوزستان آن است تا به صورت حضوری با مردم در ارتباط باشند و مشکلات آن‌ها را ببیند و بشنوند و برای رفع آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنند.

او افزود: هم اکنون ما لبه تیز پرتگاهی هستیم که اگر به آن دقت نکنیم به ته دره خواهیم رفت بنابراین؛ قضات باید به خطیر بودن امر قضا توجه داشته باشند و همه تلاش خود را برای رفع مسائل و مشکلات قضات به کار خواهیم بست و هرچه در وسع است به کار گرفته شده مسائل و مشکلات معیشتی و حقوق قضات و کارکنان دستگاه قضا نیز مرتفع شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: برخی از مسائل را تا نرسیدن به نتیجه نمی‌توان بازگو کرد، اما تلاش خواهیم کرد تا مشکلات را به حداقل برسانیم و دولت و مجلس هم باید کمک کنند، ضمن آنکه ما زیاده خواه نیستیم بلکه برای برخی از مسائل اولیه لنگ هستیم و انتظار همکاری داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: امروز مردم مشکل دارند اما سخت تر این است که در عین مشکلات بی عدالتی و بی اخلاقی را هم ببینند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه صبر عدالت ورزی و اخلاق اولویت مهم امروز جامعه است، گفت: بی‌اخلاقی فقط در کلام نیست. ما اگر بتوانیم مشکل کسی را حل کنیم اما برای آن اقدامی نکنیم، این مصداق بی اخلاقی است.

این مقام مسئول گفت: مردم از قضات و کارکنان دادگستری انتظار دارند که در برابر مشکلات صبر و استقامت داشته باشند و مشکلات سبب نشود به مسیری که به غیر از آنچه رضای خدا است کشیده شوند.

او همچنین از مردم و مسئولان خواست تا صبرشان لبریز نشود، زیرا امروز شیطان و دشمنان به دنبال آن هستند تا صبر من و شما را لبریز کنند دست به عملی بزنیم که در شان قوه قضاییه نباشد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: وظیفه داریم مشکلات خوزستان را به عنوان یک موضوع ملی و نه یک موضوع محلی و استانی نگاه کنیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام بر جناب محسنی اژه ای مردم نتنها احساس بی عدالتی می کنند بلکه احساس ناامنی می کنند وقتی یک نفر مدیر که بیشترین تخلف پرونده های ایشان در دادسرا منع تعقیب میشه و با پیگیری های مردمی توسط سپاه پاسداران در هنگام ارتکاب بدترین جرم دستگیر می شود و نه تنها با ایشان برخورد نمی شود بلکه زحمات مردم و سپاه فقط توانست این شخص را از شهرستان بیرون کند و ایشان الان در همان پست در شهرستان دیگر مشغول به کار می باشد فقط این سوال را از حفاظت اطلاعات آن سازمان دارم آیا پرونده های حفاظتی این اشخاص که تخلفاتشان در آن هست توسط کسی پاک می شود چگونه کسی که از نظر استعلام مکتبی جایگاهی ندارد را سرکار نگه داسته و در پست حساس در شهرستان دیگر مشغول نموده اید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
کدوم عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چندتا بازرس ویژه کار درست بفرست تو دادگستری ها ببین چه وضعیه
در ضمن بخش زیادی از فشار بروی مردم از همین بی عدالتی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
مگه عدالتی هم وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اقای اژه ای برای عدالت اول ان قاضی که برای چند بسته بادام زمینی حکم ده ماه زندان وچهل ضربه شلاق را داد محاکمه کنید وسپس قاضی دیگری که برای سیف وعراقچی که خون ۸۰ ملیون نفر را توشیشه کردن وفقط ده سال حبس داد را هم به محکمه عدالت بکشانید تا مردم اعتماد کنند اگر در این مورد ها قانون اشکال دارد کسانی را که برای رفع اشکال قانونی ترک فعل کردن را محاکمه کنید باید از یکجا اینگونه موارد اصلاح شود لطفا بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
واکسیانسیون اجباری هم نوعی بی عدالتی است همونطور که در مالیات گرفتن کارمندها در اولویت هستند ولی دانه درشتها راحت میگردند حالا هم فشار و استرس واکسیناسیون اجباری به کارمند تحمیل شده ولی مبتلایان به کرونا راحت به سفر میرن و هیچکس به فکر قرنطینه هوشمند اونها نیست فکری هم برای این بیعدالتی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چرا باعث شدید که مردم ایران در گرفتاری بیفتند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بله با حقوق سه تومانی کارکنان اداری قوه حتما عدالت هم اجرا میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دمت گرم گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
همه شهرها خصوصا جنوب کشور درحقشون بی عدالتی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
با حرف زدن دردی دوا نمیشه.قاضی شما برا سه بسته بادام زمینی 10ماه زندان بریده ولی برای سیف و عراقچی که کشور رو نابود کردن 10 و 7 سال عدالت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
به پرونده اسفندیارسالاروند از کارکنان سابق سیمان و فارس خوزستان ورود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
گفتن هم دردی را دوا نمی کند فقط یک خاصیت دارد و آن اینکه یک قدم مردم را به واقعیت تو خالی حرف زدن صرف نزدبکتر میکند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۲۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

و الناس دون الحجاب فی حرب طویل تحمیلی ،
قرآن کریم :
قال الله فی کتابه الکریم :
لم نجعل ،
( سوره کهف ، آیه ٩٠ ) .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
جوانی رفت دیگه بر نمیگرده تا کی با مشکلات بجنگیم آقای رپیس بدبختی وتورم وگرانی فقر وکی حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اقتصاد مملکت فلج شده قوه قضاییه جلوی فساد ها رو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
از دولت و مجلس محترم تقاضا دارم واردات مکمل های خارجی بدن سازی را ممنوع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چشم در حال پیگیریست