مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت ذرت علوفه ای در بیش از ۱۸۰ هکتار از مزارع گراش آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز  ، حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: عملیات برداشت تا واسط آذرماه ادامه دارد که پیش بینی  می شود بیش از ۱۰ هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.

او بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود خوراک  دام،  سطح زیر کشت ذرت علوفه ای شهرستان  گراش  امسال  بیش از پنج برابر افزایش داشته است.

مرادی تصریح کرد: برداشت این محصول نقش موثری در تامین نهاده های دامی شهرستان گراش دارد و حدود ۴۰درصد آن مصرف داخلی دارد و مازاد بر نیاز دامداران گراش نیز به  استان های همجوار  ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش در خصوص مزایای نگهداری علوفه به شیوه سیلاژ کردن ادامه داد: در این روش علاوه بر افزایش  ارزش غذایی علوفه، امکان نگهداری طولانی مدت آن نیز فراهم می شود.

او افزود: به همین منظور یک دوره آموزشی با موضوع  نحوه‌ی سیلاژ و نگهداری علوفه  نیز برای دامداران شهرستان گراش برگزار شد.

سیلاژ یا (سیلو کردن) از تخمیر ساقه و برگ علوفه‌هایی مانند ذرت، جو یا دیگر اضافه‌های مزرعه فرآوری می‌شود و با کمک تخمیر علوفه به مدت طولانی تری نگهداری شده و حاوی مواد سودمند انرژی زا برای تقویت دام است.

 مرادی اضافه کرد: شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار