سرپرست اداره بیمه سلامت اردستان گفت: ۳۳ درصد مردم شهرستان اردستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از مزیت‌های این بیمه بهره می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، وحید قاسمی سرپرست اداره بیمه سلامت اردستان همزمان با هفته سلامت (سوم تا نهم آبان) در گفت: از جمعیت افزون بر ۴۳ هزار نفری اردستان، ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر شامل سه هزار و ۸۰۰ کارمند، ۹ هزار و ۷۰۰ نفر روستاییان و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و ۸۰۰ نفر سایر قشر‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی، مهمترین تحول سال‌های اخیر در حوزه بیمه سلامت را اجرای نسخه الکترونیکی و نظام ارجاع عنوان و اضافه کرد: این طرح به منظور کاهش خطاها، کنترل تجویز بی‌رویه و کیفیت تجویز دارو اجرا و شامل بخش‌های خصوصی و دولتی می‌شود.

سرپرست اداره بیمه سلامت اردستان با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه درمان مبتلایان به کرونا از سوی این سازمان پرداخت می‌شود، ادامه داد: همچنین دارو‌ها مطابق بر شیوه‌نامه‌های درمانی کرونا در تعهد سازمان بیمه سلامت است و افراد تحت پوشش می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی را بیمه سلامت برای بیماران تحت پوشش خود انجام می‌دهد، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ و اجرای برنامه ارزیابی وسعِ بیمه‌شدگان و مشکل کرونا، افراد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

قاسمی کمبود شدید نیروی اداری و استیجاری بودن ساختمان اداری را از چالش‌های اداره بیمه سلامت اردستان عنوان کرد و گفت: فعالیت این اداره از سال ۱۳۷۳ آغاز شده، اما همچنان در ساختمان استیجاری به شهروندان خدمات می‌دهد.

سرپرست اداره بیمه سلامت اردستان اظهار داشت: تلفن گویای سازمان بیمه سلامت به شماره ۱۶۶۶ و کد دستوری #۱۶۶۶* برای استعلام مهلت اعتبار و استحقاق بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی می‌کند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی تا نهم این ماه به عنوان هفته ملی بیمه سلامت نامگذاری شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.