سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن آماده بازگشت به مذاکرات برجام است امیدوار است تهران برای مذاکره با حسن نیست هرچه سریعتر به وین بازگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در اظهاراتی مدعی شد تنها برخی مسائل از دور ششم مذاکرات برجام باقی‌مانده که باید حل شود و آمریکا آماده بازگشت به وین است.

پرایس در بخشی از سخنان خود بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی برجام و خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، گفت: «آمریکا آماده بازگشت به وین است و معتقدیم که با تفاهم برسر برخی مسائل باقی‌مانده در دور ششم مذاکرات وین دستیابی سریع به اجرای کامل و بازگشت به برجام ممکن خواهد شد.»

او در ادامه به تکرار اداعاهای واهی کشور خود پرداخت و گفت: «همان‌طور که پیشتر به صراحت گفتیم این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند زیرا ایران به اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. بنابران امیدواریم ایران برای مذاکره با حسن نیست هرچه سریعتر به وین بازگردند.»

پیشتر زمانی که سخنگوی اتحادیه اروپا از مذاکره قریب‌الوقوع مذاکره‌کنندگان ایرانی و اروپایی خبر داده بود، ند پرایس در واکنش گفته بود: «درنهایت مقصد باید مذاکرات احیای برجام در وین باشد. آمریکا به طور قطع از اروپا حمایت می‌کند اما مقصد نهایی باید وین باشد.»

او همچنین مدعی بود: «اگر هدف ایران بازگشت به برجام است، باید در قالب مذاکرات وین اقدامات خود را انجام دهد.»

همچنن به تازگی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با تروئیکای اروپایی در پاریس دیداری داشت که در آن مقامی از فرانسه بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی، از ایران خواست تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد و خواستار ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین شد.

پس از آن نیز ند پرایس مدعی بود: «ما همگی معتقدیم که مذاکرات وین باید هرچه سریعتر ازسرگرفته شود؛ و دقیقا از همانجایی که در دور ششم متوقف شد، ادامه پیدا کند.»

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
اینا که دارن هر روز تحریم می کنند ،چه لزومی داره ایران به مذاکرات برگرده ،گور بابای آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خدا ریششه امریکا رو بکنه
هر چند اینا مثل گیاهان انگل ریشه ای ندارن و انگل جهان یشریتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دقیقا چه تصمیمی میخوان بگیرن که هشت سال اون ظریف فقط صحبت کرد و نتیجه نداد .. کاش به جای وقت تلف کردن و گردش تو آمریکا و اروپا و حقوق مفت گرفتن ... با کشورهای همسایه مذاکره میکردن ... ترکیه به سوریه و عراق موقع جنگ کمک نکرد حتی به قسمتی از خاکشون رو هم گرفت و الان 100 برابر ایران صادرات داره به این کشورها ..... ایران که خرج جنگ و داده و کلی جووناش کشته شدن تو این جنگا .. اونوقت این مذاکرات این ظریف و دولت نتیجش چی هست ... چقدر باید این مذاکره طول بکشه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
الان که حق با ماست و تین غربیها بخصوص آمریکاهی به ما مرتب پیغام و پسغام میدن و مارا میخوان بترسونن، میگن وقت تنگه در دیپلماسی بسته میشه،خوب مسولین ما هم از این پیغام ها بدن بگن که وقت تنگه در دیپلماسی اگر غرب نجنبه بسته میشه و اونا را بترسونن الان توپ زمین اوناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
انشاالله که خبر مرگش برسه وین
جنایتکاری نامرد همه جیز سر جای خودش بود تا رفتین از برجام بیرون و دنیا رو به آستانه جنگ جهانی سوم بردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اگر آمریکا هم برگرده باز مسولین ما به فکر رفع تحریم نیستند .چون از نظر اینا تحریم نعمته.خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۶:۳۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
با حسن نیست!!!!

چرا متن درست نمینویسید؟ نکنه شما طرفدار حسن روحانی نیستید!

حسن نیست دیگه الان ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
آمریکا آماده بازگشت به وین است یعنی اعتراف کرده که زمان خروج شکر خورده ؟ آیا اعتراف به ظلم های خود کرده ؟ آیا توبه گرگ قابل اعتماد است؟ آیا به فکر جبران خسارات است؟ آیا می داند که برخی از جنایات قابل جبران نیست؟ آیا معذرت خواهی می کند ؟ آیا حاض است همه تحریم های ظالمانه را بردارد ؟ آیا پول های بلوکه شده از زمان آغاز و بعد انقلاب و یا در سایر کشور ها را آزاد می کند ؟ آیا دست از دشمنی و شیطنت بر می دارد؟ آیا خواست های غیر برجامی را کنار خواهد گذاشت؟ و آیا مذاکرات دولت قبل برای مقامات دولت کنونی معتبر است و جای بحث ندارد؟ و و و
آمریکا به طور قطع از اروپا حمایت می‌کند اما مقصد نهایی باید وین باشد.» خوب شداین امر بدیهی را خاطر نشان کردید چون ما چهل و دو سال است که نمی دانستیم آمریکا و اروپا سر در یک آخور دارند و افسارشان یکی است ، ولی این که مقصد نهایی باید وین باشد را متوجه نشدیم ، چرا و چه اهدافی پشت وین نهفته است ؟
تد از ایران خواست تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد !!! در صورتی که طرف های مقابل قبلا از شیطنت و تحرم ها دست بردارند و این که کاهش دهد یعنی غیر از هزینه و سیبل تروریست ها هیچ نفعی نداشته باشد!!
دقیقا از همانجایی که در دور ششم متوقف شد، ادامه پیدا کند.» به نظر یک کاسه ای در زیر این نیم کاسه وجود دارد چنان که ذات غربی ها چنین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
وقتی حاضر نیستین توافقات احتمالی رو تضمین کنین اصلا برای چی باید مذاکره کنیم
Canada
ناشناس
۰۳:۰۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دلشان برای دورهمی تنگ شده وگرنه گفتگو آنچنان که آنها میدانند چیزدیگریست خب دکتر ظریف که ظرافتهای زبان انگلیسی را میدانند و گرگ باران دیده هم هستند بایست ببینیم چه نظر میدهند کسی که توانایی انگلبسی ایشان ندارد
خدارحم بما کرد ها و گرنه بیچاره بودیم اکنون فلکزده شده ایمدلارکه پنج تومان هرگز نشد شکرخدا پنجاه تومن توراه بود
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۲:۳۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

یادت نره ، سلام اسم خدا است و
هر کس سلام نکند و بعد از سلام کردن با لبخند و خوشرویی از ثواب آن نگذرد و
نتیجه اش را به خدا واگذار نکند کافر حربی است و مستحق اعدام .
آخرین اخبار