یک هکتار گلخانه مدرن هیدروپونیک و مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته (هایتک) در شهرستان عنبرآباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  با حضور علی زینی وند استاندار کرمان، ذبیح الله اعظمی نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی،  سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، جواد ایزدی سرپرست فرمانداری عنبرآباد، محسن طاهری مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد و جمعی از مسئولین، یک هکتار گلخانه مدرن هیدروپونیک و مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته (هایتک) در حوزه شهرستان عنبراباد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان که توسط بخش خصوصی تامین گردیده به بهره برداری رسید.

 محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبراباد در حاشیه افتتاح این طرح گفت: یک واحد گلخانه مدرن هیدروپونیک در سطح یک هکتار به بهره برداری رسید.

او افزود: گلخانه مذکور زیر کشت محصول توت فرنگی می‌باشد که با بهره برداری از این طرح برای ۳۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهادکشاورزی عنبراباد بیان داشت: با احداث و بهره برداری از طرح‌های مدرن با توجه به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی پیشرفته امکان تولید محصول در تمام فصول سال فراهم خواهد شد.

 طاهری در ادامه یادآور شد: این طرح در حال توسعه می‌باشد و برای اجرای ۱۷ هکتار گلخانه مدرن برنامه ریزی صورت گرفته که عملیات اجرایی در حال انجام می‌باشد.

محسن طاهری بیان کرد: در حوزه شهرستان عنبراباد ۴۰۵ هکتار گلخانه جالیزی وجود دارد که حدود یکصد هکتار از این سطوح به کشت خیار خار دار اختصاص می‌یابد که کاملا جنبه صادراتی دارد و به کشور روسیه صادر و مابقی سطوح به سایر محصولات گلخانه‌ای شامل توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیار معمولی، انواع فلفل و بادمجان اختصاص می‌یابد.

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد افزود: در مجموع بیش از ۲۴۰۰ نفر به مدت ۹ ماه در گلخانه‌های این شهرستان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار