یک کارگردان فیلم کوتاه گفت:کار‌ بزرگی که باید در زمینه فیلمسازی انجام شود، قانع کردن تهیه کننده‌ها و سرمایه گذاران برای حمایت از آثار است.

نازنین چیت ساز، کارگردان فیلم کوتاه «پرتاب ناگهانی یک فیل» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات ساخت فیلم کوتاه گفت: یکی از مشکلات اصلی که فیلم سازان حوزه فیلم کوتاه با آن درگیر هستند، موضوع تامین منابع برای کارگردانان مستقل است که فرد یا باید به صورت مستقل وارد فیلمسازی شود که مجبور به تحمل هزینه‌های بالا می‌شود یا باید با تشکل‌های فیلمسازی همکاری داشته باشد که به احتمال زیاد درگیر جهت گیری‌های این انجمن‌ها و تشکل‌ها می‌شود.

چیت ساز ادامه داد: یکی از کار‌های بزرگی که باید در زمینه فیلمسازی انجام شود، قانع کردن تهیه کننده‌ها و سرمایه گذاران برای حمایت از آثار است ، چون برگشت سرمایه وجود ندارد، سرمایه گذاری در این حوزه سخت‌تر انجام می‌شود و افراد با شرکت در جشنواره‌های مختلف، بخشی از هزینه‌های خود را جبران می‌کنند.

این کارگردان فیلم کوتاه در ادامه گفت: نگاه به فیلم کوتاه در جامعه تعدیل شده است و امروز می‌بینیم افرادی، مخاطب این فیلم‌ها قرار گرفته و می‌گیرند.

او با اشاره به ویژگی‌های فیلم کوتاه عنوان کرد: فیلم کوتاه هم نردبانی برای رسیدن به فیلم بلند است و هم زمینه‌ای برای روایت برخی داستان ها، مستقل از سینمای بلند است.

چیت ساز در پایان تصریح کرد: نهاد‌های مربوط به نسبت تعداد و میزان افرادی که در این حوزه وجود دارند خیلی کمتر است و باید مجموعه‌های بیشتری، افراد را وارد حوزه فیلم سازی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار