سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس به بیان توضیحاتی درباره علت گرانی افسار گسیخته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم پرداخت.

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  گرانی افسار گسیخته کالاها و اقلام ضروری مردم اظهار کرد: مجلس پیگیر این گرانی‌های افسار گسیخته است، ولی این گرانی‌های امروز که شاهد هستیم ناشی از سوء تدبیر عملکرد ۶ ماهه اول سال دولت قبل است. چون  منبع ذخیره‌های موارد مرتبط و متناسب با کالا‌های اساسی پولی بوده که دولت‌ها باید به آن می‌پرداخته و زمینه آن را فراهم می کرده اند. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت مرغ افزود: حل معضل گرانی مرغ  و تخم مرغ نیز نیازمند زمان ۳ تا ۴ ماهه است تا حل شود، زیرا طول می کشد تا برنامه ریزی‌ها نتیجه بدهد. با توجه به اینکه الزام ایجاد کردن  برای وزارت جهاد کشاورزی برای  کار‌های مربوط به فرآیندهای تولید مرغ  توسط دولت قبل انجام نشده با این مشکلات مواجه هستیم. اما خوشبختانه با شروع این دولت اصراری بر رسیدگی به نحوه تولید و توزیع مرغ و رسیدگی به مباحث مربوط به کمبود عرضه است که به زودی جواب می دهد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: کمبود عرضه مرغ موجب می شود تورم این چنین بالا رود و درخواست بالا برای کالا صورت بگیرد. مقرر شده در مجلس جلسه‌ای با مسئولان برگزار شود تا به وضعیت گرانی‌ها و بالا رفتن قیمت‌ها رسیدگی شود، زیرا مجلس اصرار زیادی بر تثیبت قیمت کالا‌ها دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
گناه مردم چیه..چرامحاکمه نمیکنید..که درس عبرت بشه..هردولتی میادهمینومیگه..جون مردم به لبشون رسیده
آخرین اخبار