سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس به بیان توضیحاتی درباره ضمانت اجرای طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده پرداخت.

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده و در نظر گرفتن تسهیلات برای فرزند آوری گفت: با توجه به اینکه طرح جوانی جمعیت در مجلس یازدهم مشمول اصل ۸۵ قانون اساسی شده و  اهمیت این مسئله و کار کارشناسی که باید انجام شود و همچنین سرعت بخشیدن به کار  تصمیم گرفته شد که این طرح در کمیسیونی مشترک بررسی شود.  

بابایی کارنامی در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح در حال بررسی است ، وقتی در نهایت تصویب شود تبدیل به قانون می‌شود و چون قانون است ضمانت اجرایی دارد و تسهیلات در نظر گرفته شده در این طرح مثل ارائه ۱۰ میلیون برای فرزند اول، ۲۰ میلیون برای فرزند دوم، ۳۰ میلیون برای فرزند سوم، دادن سهام بورس و یا زمین قطعا اجرایی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: درست است قوانینی داریم که اجرایی نشده اند، ولی این مسائل به این برمی‌گردد که دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان‌های مرتبط نظارتی که با ظرفیت قانون ناظر به عملکرد دولت می‌شوند در قالب ردیف‌های بودجه و عملکرد باید بیشتر به این مسائل توجه کنند.  

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: طرح جوانی جمعیت دارای اهمیت زیادی است و از ۳ تا ۴ منظر  شاخص امنیت ملی، شاخص اجتماعی، شاخص اقتصادی، شاخص فرهنگی برای ما حیاتی است. جمعیت در کشورما با توجه به این اوضاع  و احوال دارای اهمیت است  و یکی از شاخص‌های توسعه پایدار است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با توجه به اقدامات بالا دستی که وجود دارد دستگاه‌های نظارتی باید کاری کنند که این طرح جامه عمل به خود بپوشاند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
این طرح مخالفت بالای 90 درصد متخصصین کشور رو داره چرا که بندهای شدیدا احساسی و امنیتی رو وارد بحثهای شدیدا تخصصی پزشکی کرده و تصویب کنندگانش به هیچ وجه به صدای رسای متخصصین کشور در مخالفت قاطع با بندهای ضدمردمی این طرح توجهی نکردند. جای تاسف داره که علم در مقابل این طرح شکست خورد.
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
احمدینزاد یکبار از این غلطها کرد خیال باطل و اگر هم افراد کم عقلی تن به این طرح بدهنذ محصولش در 12 سال دیگر فساد گسترده اجتماعی است
آخرین اخبار