قطر: خواهان بازگشت طرفین به مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران هستیم

وزیر امور خارجه قطر در اظهاراتی از همه طرف‌ها خواست تا به مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران بازگردند و به توافق برسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی پس از دیدار با الکساندر شالنبرگ، صدراعظم اتریش، بر لزوم آغاز مجدد مذاکرات وین تاکید کرد.

عبدالرحمن آل ثانی، در اظهارات خود گفت: «ما از طرفین می‌خواهیم که به مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران بازگردند و برای دستیابی به توافق تلاش کنند.»

او در ادامه به تحولات اخیر افغانستان اشاره کرد و افزود: «ما به دنبال متحد کردن دیدگاه‌های جامعه بین‌المللی و مشارکت در گفتگوی سازنده با طالبان هستیم و از تحقق آشتی ملی به رهبری افغانستان از طریق گفتگو بین طالبان و سایر نیرو‌های افغانستان حمایت می‌کنیم.»

وزیر خارجه قطر در انتها گفت: «ما اصرار داریم که به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه دهیم و آن را در مسائل سیاسی دخیل نکنیم.»

پیش‌تر نیز وزیر امور خارجه قطر با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران گفته بود: «به نفع ماست که توافق هسته‌ای با ایران به حالت قبل بازگردد تا از رقابت هسته‌ای در منطقه جلوگیری شود.»

۳۰ خرداد ماه بود که ششمین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت، نشستی ذیل کمیسیون مشترک برجام که از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین پایتخت اتریش آغاز و با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و حضور غیرمستقیم آمریکا تشکیل شد. هنوز زمان مشخصی برای دور بعدی مذاکرات اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۲:۵۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اگر منظور ایران است این اشتباه است چون ایران در حال انجام تعهدات ش بر اساس شرایط روز است و تو خود بخوان حدیث مفصل از این....
آخرین اخبار