مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون همدان گفت: با توجه به افزایش نیاز به خون در کشور، از هم استانی‌ها دعوت می‌شود تا به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،فاطمه یادگاری،مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان  با بیان اینکه تأمین نیاز خونی استان در اولویت است، افزود: تاکنون علاوه بر ذخیره خون مورد نیاز استان محموله‌هایی به خارج از همدان از جمله زاهدان، کرمانشاه و دیگر استان‌ها ارسال شده است.

او تأکید کرد: به دنبال فراخوان عمومی سازمان انتقال خون کشور مبنی بر نیاز مبرم برخی از استان‌ها به خون، استان همدان نیز فراخوان‌های پیامکی و تلفنی خود را افزایش داد.

مسئول واحد جذب اداره کل انتقال خون استان همدان بیان کرد: تأمین خون مورد نیاز بیماران محدود به جغرافیای استان نمی‌شود و در صورت نیاز و وجود ذخیره خونی مازاد برای استان‌هایی که با کمبود مواجه هستند محموله‌هایی ارسال می‌شود.

یادگاری، با بیان اینکه به تازگی محموله‌ای شامل ۲۳۵ واحد خون از همدان به زاهدان ارسال شد از شهروندان خواست در این کار خداپسندانه مشارکت داشته باشند تا دیگر هموطنان نیازمند به خون با مشکل مواجه نشوند.
وی گفت: ۱۹ هزار و ۶۱۰ واحد خونگیری از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه در این استان انجام شده است که از این تعداد ۴۹۸ واحد متعلق به بانوان و بقیه مربوط به آقایان است.

او اضافه کرد: همچنین ۱۱ هزار و ۱۹ واحد خون اهدایی در این مدت زمان مربوط به اهدا کنندگان مستمر و بقیه متعلق به اهدا کنندگان بار اولی و باسابقه است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار