حسین عطار از تولید داروی ارلیستات ۱۲۰ برای نخستین بار در شرکت داروسازی سها هلال احمر خبر داد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسین عطار، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت داروسازی سها هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش متخصصین، مدیران و پرسنل شرکت داروسازی سها، پروانه محصول ارلیستات ۱۲۰ میلی گرم اخذ و این محصول برای اولین بار به سبد محصولات تولید شده این شرکت افزوده شد.

وی افزود: این دارو برای کاهش وزن در افراد با BMI≥۳۰ یا افراد با BMI≥۲۷ که ریسک فاکتور‌هایی مانند فشار خون بالا، دیس لیپیدمی، دیابت نوع ۲ یا اختلال تحمل گلوکز دارند، به همراه یک رژیم غذایی کم کالری به کار برده می‌شود.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: لاغری و کنترل وزن، بهبود نسبی فشار خون سیستولی و دیاستولی، کاهش سطح کلسترول خون (LDL)، جلوگیری از پیشرفت دیابت نوع ۲، بهبود پارامتر‌های گلایسمیک، و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی از جمله مزیت‌های دیگر مصرف این دارو است.

عطار ادامه داد: تولید ارلیستات می‌تواند کمک بسزایی به کنترل بیماری‌های متعدد داشته باشد که در سال‌های اخیر در جامعه گسترش یافته اند، اما باید توجه داشت که مصرف این دارو با تشخیص و تجویز پزشک معالج صرفا ممکن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت داروسازی سها هلال احمر در پایان با اشاره به ضرورت خودکفایی در حوزه دارویی گفت: سیاست ما توسعه تولید دارو‌هایی است که در حوزه سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و بیماری‌ها را در جامعه کنترل می کند. این روند با توجه به این که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها حضور داریم از ضرورت بسیاری برخوردار است و تلاش خواهد شد تا شرکت داروسازی سها در مسیر خودکفایی تولید دارو در کشور پیش رود و در این عرصه تمامی ظرفیت‌ها را به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، داروسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار