مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان گفت:۷۰درصد مجموع جایگاه‌های عرضه سوخت در استان پس از حمله سایبری وارد مدار عملیات شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت الله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان گفت: ۷۰ درصد مجموع جایگاه‌های عرضه سوخت در استان که پس از حمله سایبری دیروز برای ساعاتی دچار مشکل شده بودند با تلاش مهندسان و کارشناسان پخش فراورده‌های نفتی دوباره وارد مدار عملیات شدند.

او با بیان اینکه از مجموع ۱۶۲ جایگاه عرضه سوخت در حوزه عملیاتی این شرکت، ۱۰۲ جایگاه فعال شده و هم اکنون مشغول عرضه بدون محدودیت بنزین هستند، افزود: از مجموع کل جایگاه‌هایی که وارد مدار عملیات شدند ۱۸ جایگاه، بنزین را به صورت سهمیه‌ای (۱۵هزار ریالی) عرضه می‌کنند و بقیه جایگاه‌ها، سوخت را به صورت آزاد، ولی با سامانه الکترونیکی عرضه می‌کنند.

نجفی بیان داشت: از مجموع ۵۵ جایگاه بنزین در سطح کلانشهر اهواز، ۳۴ جایگاه فعال هستند و تا ساعات پایانی امروز (چهارشنبه) با اقدام‌های فنی و ضربتی، همه جایگاه‌های اهواز و سایر نقاط استان، قادر خواهند بود سوخت را به صورت ۲ نرخی (آزاد و سهمیه ای) به مردم عرضه کنند و ۲ جایگاه شهر دهدز (دزپارت) و شهرهفتکل از صبح روز چهارشنبه فعال و به مدار عملیات بازگشتند.

مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان تصریح کرد: قطعات مورد نیاز پمپ‌های بنزین که بر اثر حمله سایبری آسیب دیده اند از تهران به اهواز ارسال شده و کارشناسان شرکت به سرعت در حال نصب قطعات هستند.

این مقام مسئول ضمن عذرخواهی دوباره از شهروندان به خاطر مشکل پیش آمده اطمینان داد سهمیه سوخت آنان از کارت بنزین به هیچ وجه حذف نخواهد شد و تا ساعات آینده فعالیت همه جایگاه‌های عرضه سوخت به حالت عادی باز خواهد گشت.

او گفت: ذخایربنزین و گازوییل در خوزستان را بسیار مطلوب است و همه جایگاه‌ها، سوخت در اختیار دارند و هر جایگاهی که تقاضایی برای خرید داشته باشد به سرعت نیاز آن تامین خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.