مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد:اجازه نمی‌دهیم معلمان بدون کارت واکسیناسیون کرونا در مدارس این استان حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: با هماهنگی مناسب دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مقابله با ویروس کرونا و آموزش و پرورش استان واکسیناسیون معلمان به آموزش پرورش محول شد که در ۲ بازه زمانی با فاصله ۲۸ روزه واکسیناسیون فرهنگیان صورت گرفت.

او با بیان اینکه اطلس آموزشی استان همدان تدوین شده است، افزود: در این اطلس آموزشی وضعیت آموزش‌های مجازی و حضوری، مدارس کم جمعیت فعال در روستا‌ها مشخص شده و درس نامه‌هایی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: بازگشایی مدارس در سه گام در دستور کار بود که گام نخست شامل گروه اول سوم مهر، گروه دوم ۲۳ مهر مدارس با جمعیت ۱۵ تا ۳۰ دانش آموز و در گام سوم نیز مدارس زیر ۳۰۰ نفر به صورت کلاس بندی شده با جمعیت کم بازگشایی شدند.

پورداود ادامه داد: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان استان همدان هم اینک در بستر شبکه شاد هستند همچنین ۹۹ درصد معلمان و فرهنگیان در شبکه شاد عضو بوده و فعالیت انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه ۳۰۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۵۸ مدرسه و ۱۲ هزار کلاس تحصیل می‌کنند تصریح کرد: ۱۲ هزار دانش آموز این استان بدون تبلت بودند که تاکنون برای ۹ هزار نفر تبلت تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: نگرانی آموزش و پرورش به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت، افزایش آمار واکسیناسیون دانش آموزان و رسیدن به استاندارد و معیاری است که علوم پزشکی اعلام کرده است.

پورداود ادامه داد: ابنیه‌هایی که پیشتر اداره کل نوسازی برای آموزش و پرورش احداث کرده اغلب تهویه ندارند و تجهیز آن‌ها مستلزم ارائه بودجه است.

از ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان‌های "نهاوند، همدان، تویسرکان، درگزین و رزن" در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان "فامنین، کبودراهنگ، ملایر، اسدآباد و بهار" نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

استان همدان حدود ۱۴ هزار معلم دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.