استاندار خوزستان گفت: ارزیابی پرونده ۸۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله اندیکا تکمیل شد و عملیات بازسازی این واحد‌های مسکونی را می‌توان آغاز کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام شده تا رسیدگی به مردم زلزله زده اندیکا با سرعت هر چه بیشتر انجام شود، به صورت منظم گزارش کار از دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌شود و ارزیابی پرونده ۸۰۰ واحد آسیب دیده از زلزله اندیکا تکمیل شد و عملیات بازسازی این واحد‌های مسکونی را می‌توان آغاز کرد.

او با بیان اینکه تمام تلاش را برای ایجاد سرپناه مناسب با توجه به فرا رسیدن فصل سرما به کار می گیریم، افزود: مصوبه دولت ابلاغ شود اعتبار مورد نیاز در اختیار خانوار‌های آسیب دیده از زلزله قرار می‌گیرد تا با سرعت روند ساخت و ساز و بهسازی خانه‌های آسیب دیده از زلزله در این شهرستان آغاز شود.

خلیلیان بیان داشت: ساخت و ساز و بهسازی پنج مدرسه آسیب دیده از زلزله در اندیکا آغاز شده است. در مجموع ۶۰ مدرسه در این شهرستان نیاز به بهسازی و یا تامین کانکس دارند و این مدارس ظرف یکماه به بهره‌برداری خواهند رسید و کار بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده تا آخر آبان ماه به تدریج با تکمیل هر واحد آموزشی آغاز می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه روند بازگشت عشایر کوچرو به منطقه زلزله زده اندیکا به تدریج آغاز شده است باید نیاز‌های ضروری زندگی مثل چادر و برخی مایحتاج در اختیار این قشر قرار گیرد و برخی از مایحتاج ضروری مثل آرد به میزان ۵۰۰ کیسه در منطقه زلزله زده در حال توزیع است ضمن اینکه یک هزار و ۵۰۰ کیسه آرد نیز از سوی امور عشایر و تعاون روستایی توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.