در نیمه نخست امسال سه میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۶۴ تن مواد معدنی در استان چهارمحال و بختیاری برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در هشتمین شورای معادن گفت: در نیمه نخست امسال سه میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۶۴ تن مواد معدنی در استان برداشت شد که این میزان در مقایسه با سه میلیون و ۸۰ هزار و ۷۲۹ تن نیمه نخست سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.

او افزود: امسال ۱۵۴ معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که نسبت به ۱۷۵ مورد پارسال ۱۲ درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید


رستمی با اشاره به فعالیت ۱۲۱ معدن فعال در استان اضافه کرد: تعداد معادن فعال این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۳۳ معدن غیرفعال وجود دارد که نسبت به ۷۶ معدن غیرفعال استان در نیمه نخست سال گذشته ۵۶ درصد کمتر شده است.

رستمی گفت: در نیمه نخست پارسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول شد که این میزان در نیمه نخست امسال با ۵۱ درصد رشد در نیمه نخست امسال به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال رسید.

او افزود: هم‌اکنون یک‌هزار و ۶۳ نفر در معادن شاغل هستند که نسبت به نیمه نخست سال قبل ۱۸ درصد افزایش دارد.

رستمی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال چهار پروانه اکتشاف معدن در صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: در این مدت ۲ فقره گواهی کشف معدن در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد دارد.

رستمی گفت: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده برای معادن استان در نیمه نخست امسال و مدت مشابه پارسال ۲ فقره بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار