رئیس پلیس راه گیلان به رانندگان توصیه کرد با تجهیزات کامل زمستانی و ایمنی در جاده‌های این استان تردد کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بارش برف پاییزی در محور کوهستانی اسالم به خلخال به رانندگان توصیه کرد با تجهیزات کامل زمستانی و ایمنی در جاده‌ها تردد کنند.

او افزود: با توجه به شدت بارش برف در این محور و احتمال ادامه آن در روز‌های آتی و مه آلود بودن منطقه، عبور و مرور در تمامی محور‌های کوهستانی استان باید با تجهیزات کامل زمستانی انجام شود.

رئیس پلیس راه گیلان تأکید کرد: رانندگانی که قصد عبور از محور‌های مختلف این استان را دارند ضمن تجهیز خودرو‌های خود به وسایل ایمنی، قبل از حرکت اطلاعات لازم در مورد وضعیت جاده‌ها را از پلیس راه کسب کنند.

سرهنگ صفاری با اشاره به برودت هوا و احتمال یخبندان‌های صبحگاهی از رانندگان خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین، وسایل گرمایشی و زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند و در صورت امکان از سفر‌های غیرضروری خوداری کنند.

او تصریح کرد: رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی مقابل، رانندگی با سرعت مطمئنه، اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه قبل از حرکت و به خصوص اطمینان از سالم بودن سیستم روشنایی و برف‌پاک کن از موارد بسیار مهم برای رانندگی در چنین شرایط جوی، محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.