وزارت خارجه آمریکا مدعی شد برای آزادی نخست وزیر و دیگر مقامات غیرنظامی سودان فشار وارد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، پس از کودتای روز گذشته سودان، وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد برای آزادی نخست وزیر سودان و دیگر مقامات غیر نظامی فشار وارد خواهد آورد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما با جامعه جهانی برای آزادی بازداشت شدگان به شکلی فوری همکاری می‌کنیم. ما خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان سیاسی و بازگرداندن دولت دموکراتیک و نیز توقف خشونت علیه تظاهرکنندگان در سودان هستیم.

این وزارتخانه همچنین تسلط نظامی بر امور در سودان را محکوم کرد و از عموم مردم خواست تا برای بازگشت دولت انتقالی تلاش کنند. وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: با کشور‌های همسایه برای تضمین سبلامت مردم سودان همکاری می‌کنیم. ما از بازخواست چهره‌های رژیم سابق سودان و نیز عمر البشیر، رئیس جمهور سابق این کشور شد.

در پی کودتای دیروز در سودان و دستگیری عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور و دیگر مقامات، اعتراضات گسترده‌ای برپا و وضعیت اضطراری در سراسر این کشور اعلام شد.

پس از کودتا حمدوک و اعضای هیئت دولت او بازداشت و به مکانی نامعلوم برده شدند. امروز (سه شنبه) عبدالفتاح برهان اعلام کرد که حمدوک در منزل او حضور دارد.

از سال ۲۰۱۹ و سرنگونی عمر البشیر نظامیان قدرت را با غیرنظامیان در دولت انتقالی تقسیم کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
آمریکائیا از چی اینقدر وحشت کردن که ظاهر الصلاح شدن
آخرین اخبار