شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر امور خارجه ترکمنستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با حضور رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی مشترک ، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان در تهران آغاز شد.

از امکانات آموزشی و تکنولوژی ایران در ترکمنستان بهره مند می‌شویم

رشید مردوف  معاون رئیس کابینه ترکمنستان با بیان اینکه امروز در تهران مباحث خوبی با کشور دوست و برادر، ایران داشتیم گفت: روابط ایران و ترکمنستان در سطح بالایی است و در ۳۰ سال پس از استقلال ترکمنستان، روابط گسترش یافته است.

معاون رئیس کابینه ترکمنستان با بیان اینکه در جریان این اجلاس طی امروز و فردا به مسائل مهم دو کشور از جمله انرژی، حمل و نقل و بازرگانی می‌پردازیم ادامه داد: می‌توانیم از طریق این پیشرفت به سطح جدیدی از روابط دست یابیم.

مردوف با تاکید بر اینکه دنبال توسعه هرچه بیشتر روابط هستیم، یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران اطلاعات دقیقی از مباحث مطروحه در نشست‌های کمیته‌های کارشناسی ارائه داد.

او توضیح داد: ما در قالب هیئت ۲۰ نفره به تهران آمده ایم. در این هیئت بخش‌هایی از نمایندگان بخش‌های بازرگانی، بانک، انرژی، گاز، برق و حمل و نقل که طی امروز و فردا با همتایان خود در ایران دیدار خواهند کرد.

وزیرخارجه ترکمنستان تصریح کرد: روسای کمیته‌های کارشناسی گزارش اقدامات خود را به ما می‌دهند تا از نتایج آن‌ها مطلع شویم.

او با بیان اینکه در مذاکرات امروز بخش‌های گاز، حمل و نقل، تجارت و برق پیگیری می‌شود و در مذاکرات فردا در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و صنعت مذاکره می‌کنیم تاکید کرد: ایران امکانات و پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های آموزشی و تکنولوژی دارد که امیدواریم از آن‌ها بهره‌مند شویم.

او اظهار کرد: با توجه به سطح توافقاتی که در این بخش وجود دارد امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم در بخش‌های مختلف ترانزیتی بازرگانی و همچنین انرژی برق و گاز به پیشرفت‌های مختلف در این حوزه دست یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار