سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ طرح آموزشی با مشارکت خیران در خراسان رضوی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالقاسم بابایی سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در حاشیه بازدید از طرح‌های آموزش و پرورش گناباد گفت: سالانه به طور متوسط ۲ هزار میلیارد ریال تفاهمنامه ساخت و بازسازی مدارس و واحد‌های آموزشی با مشارکت خیران در استان خراسان رضوی منعقد می‌شود و این استان از نظر جلب مشارکت‌های خیران طی سنوات گذشته جزء استان‌های برتر کشور بود.

او افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هزار و ۳۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ طرح و زیربنای ۱۳۴ هزار مترمربع و صرف اعتبار چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به مجموع فضا‌های آموزشی این استان اضافه شد؛  همچنین ۵۰۰ طرح آموزشی با مشارکت خیران با صرف اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در این استان در حال اجرا می‌باشد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ادامه داد: میانگین سرانه فضا‌های آموزشی در خراسان رضوی برای هر نفر ۴.۵ متر مربع و این میزان در سطح کشور به طور متوسط ۵.۵ متر مربع است و این سرانه در برخی نقاط حاشیه شهر مشهد حدود ۲ متر مربع است که با سرانه استانی و حتی کشوری فاصله زیادی دارد.

بابایی با اشاره به این که میزان سرانه فضا‌های آموزشی در گناباد برای هر نفر هشت متر مربع و این میزان نزدیک به استاندارد جهانی است بیان کرد: رشد مطلوب سرانه آموزشی در این شهرستان مرهون مشارکت‌های خوب خیران در احداث و توسعه کمی و کیفی این بخش است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار