مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در شبانه روز گذشته میزان مصرف گاز استان اصفهان به ۷۰ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز، گفت: کاهش دمای هوا طبیعتا منجر به افزایش مصرف گاز به خصوص در بخش خانگی می‌شود.

وی افزود: با کاهش دمای هوا مصرف گاز بخش خانگی استان اصفهان از حدود ۶ مترمکعب در روز‌های معمولی گرم سال، شب گذشته به ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: البته در بخش صنعت نیز کاهش مصرف گاز نداشته ایم و مصرف گاز این بخش طی شبانه روز گذشته حدود ۴۰ میلیون مترمکعب بود.

به گفته علوی، در حالیکه خط مشخص مصرف گاز استان ۶۱.۸ میلیون مترمکعب بود، در مجموع طی شبانه روز گذشته میزان مصرف گاز استان اصفهان به ۷۰ میلیون مترمکعب رسید، البته در تامین گاز بخش‌های مختلف دچار مشکل نشدیم، چراکه خطوط سراسری گاز کل کشور همچنان در وضعیت پایدار به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: اگر مصرف گاز بخش خانگی روند رو به افزایشی داشته باشد تاب آوری شبکه کمتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه شب گذشته دمای برخی مناطق استان همچون سمیرم زیر صفر درجه بود و دمای هوا غرب استان نیز پایین بود، افزود: عمده شهر‌های گازدار استان دمای بالای صفر درجه را داشتند، بنابراین هنوز دمای هوای پایین که منجر به افزایش بالای گاز در استان شود، نرسیده ایم.

وی تاکید کرد: اگر دمای هوا کاهشی باشد و نتوانیم گاز تمام مشترکین را تامین کنیم، اولویت تامین گاز بخش خانگی است و احتمال می‌رود ناچار به محدودیت تامین گاز صنایع شویم.

علوی تصریح کرد: مصرف گاز ۷۰ میلیون مترمکعب در مرز خطر است و بخش صنعت و خانگی باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا دچار مشکل و محدودیت تامین گاز نشویم.

وی البته با بیان اینکه محدودیت مصرف گاز صنایع در استان مشخص نمی‌شود و این موضوع به صورت سراسری در کشور تصمیم گیری و به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: دیسپاچینگ شرکت ملی گاز هماهنگی‌های لازم را در این باره انجام می‌دهند و با توجه به فشار خطوط گاز تصمیم گیری می‌شود که در کدام منطقه محدودیت مصرف گاز داشته باشیم و این کار با اعلام قبلی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان درباره محدویت‌های گاز صنایع در زمستان و استفاده از سوخت دوم، توضیح داد: به طور معمول زمانی که محدودیت تامین گاز وجود دارد، صنایع و نیروگاه‌ها به سمت سوخت دوم می‌روند، اما استفاده از سوخت دوم در شهر آلوده‌ای همانند اصفهان باید در استان تصمیم گیری و با تهران هماهنگی‌های لازم انجام شود، اما اگر قرار باشد از سوخت دوم استفاده کنیم باید به سراغ صنایعی برویم که در شعاع بالای ۵۰ کیلومتر از مرکز استان قرار دارند.

وی درباره استفاده نیروگاه‌های اصفهان از سوخت دوم با توجه به محدودیت‌های گاز در زمستان، گفت: همواره مسائل کشور را باید به صورت کلان نگاه کنیم و به طور قطع عدم تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها ممکن است این صنعت را با محدودیت تولید برق مواجه کند که این موضوع قطعا رخ می‌دهد، با این وجود اگر گاز این بخش تامین نشود و نیروگاه‌های گازی اگر بخواهند به سراغ سوخت دوم برود، طبیعتا باید شرایط هوای اصفهان نیز لحاظ شود.

علوی  تاکید کرد: روز‌های سالم اصفهان در سال رو به کاهش رفته و اگر محدودیت‌های گازی اعمال شود طی مذاکرات با استاندار و دیگر بخش‌ها و نمایندگان باید کمک کنیم شرایط هوای اصفهان از این بدتر نشود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.