رئیس جهاددانشگاهی بوشهر گفت: نام خلیج فارس برای همیشه با نام ایران اسلامی گره خورده و رشادت‌‎های دلیرمردان ایران اسلامی موجب جاودانگی نام خلیج فارس شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی‌زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر مروز در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدای خلیج فارس با عنوان رویداد نخست پانزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس بیان کرد: نام خلیج فارس برای همیشه با نام ایران اسلامی گره خورده و اتفاقاتی که با رشادت‌‎های دلیرمردان ایران اسلامی در این منطقه ثبت شده موجب جاودانگی نام خلیج فارس شده است.

او افزود: دریادلان نیروی دریایی ارتش و سپاه در منطقه خلیج فارس از جمله شهید نادر مهدوی و یارانش و شهید مسعود خلعتی و همرزمانش با تقدیم جان حماسه‌‎های افتخارآمیزی آفریدند که نمونه بارز دیگری در سال‌های اخیر به اسارت گرفتن تفنگداران دریایی آمریکا جنایتکار از سوی نیروی دریایی سپاه به فرماندهی سردار رزمجو است.

رئیس جهاددانشگاهی بوشهر ادامه داد: امسال بزرگداشت خلیج فارس در استان بوشهر از ۶ ماه پیش از روز ملی خلیج فارس آغاز شده است که از این زمان تا روز ملی خلیج فارس ۱۵ برنامه به صورت ملی اجرا خواهد شد‏.

احمدی‌زاده با اشاره به رشادت جوانان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: همان طور که در دوران دفاع مقدس با اعتماد امام خمینی جوانان برای پیشبرد اهداف کشور کار‌های بزرگی کردند اکنون نیز در دولت مردمی با اعتماد به جوانان اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد و نظام از این برهه مهم سربلند بیرون خواهد آمد.

او عنوان کرد: سلسله کارگاه‌‎هایی در حوزه خلیج فارس با رویکرد‌های ملی و بین المللی و برخی کار‌های علمی و پژوهشی برگزار و نمایشگاه کتاب و اسناد خلیج فارس از دیگر رویداد‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس است.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: با هدف جلوگیری از تحریف نام خلیج فارس استفاده از ظرفیت مقاله‏‌های علمی و پژوهشی هم در دستور کار جشنواره قرار دارد که در اختتامیه مقاله‌‎های برتر معرفی می‏‌شود.

احمدی‌زاده بیان کرد: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ مراسم اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس در صورت همکاری مسئولین ارشد استانی به میزبانی بوشهر برگزار خواهد شد.

در این آیین از خانواده شهیدان نادر مهدوی و مسعود خلعتی به عنوان شهیدان نبرد مستقیم با آمریکا تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.