دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره مسائلی پیرامون این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسن کامرانی‌فر، پس از پایان نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتخاب او به عنوان دبیرکل اظهار داشت: اعضای هیئت رئیسه و ریاست فدراسیون فوتبال به من لطف داشتند. من ۳ ماه سرپرست دبیرکلی بودم و عزیزان این مسئولیت را به من دادند که  کار من را سخت‌تر می‌کند. باید وظیفه‌ام را نسبت به فوتبال بیشتر ادا کنم. باید از تجارب بین‌المللی و روابطی که دارم، برای توسعه فوتبال بهره لازم را ببرم. برای مسیر داخلی هم باید بتوانیم بین اهالی فوتبال انسجام ایجاد کنیم. در این مسیر همیشه ضعف‌هایی داریم و من هم از این قاعده مستثنی نیستم، اما از همه می‌خواهم به پیشرفت و توسعه فوتبال کمک کنند. فدراسیون فوتبال در این چند ماه نشان داده که مسیر پیشرفت و توسعه را در پیش گرفته است. گاهی در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهند که نیاز داریم به ما گوشزد شود و ما هم سعی می‌کنیم وظیفه‌ای که داریم را به بهترین شکل انجام دهیم.  

فوتبال ما سالم است 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: علاوه بر تغییر سِمتم از سرپرست دبیرکلی به دبیرکل، بیشتر از ۲۰ مصوبه در نشست امروز داشتیم. یکی از مصوبات که فوتبال ما سال‌ها به آن نیاز داشت، حذف تفاضل گل برای تعیین تیم‌هایی بود که به دسته‌های پایین‌تر سقوط می‌کنند و به دسته بالاتر صعود می‌کنند. این مسئله در تمام رده‌ها تصویب شد و رتبه‌بندی براساس رنکینگ خواهد بود. قطعا این مسئله به سلامت و پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کند. هرچند اعتقاد دارم، فوتبال ما سالم است و افرادی که در فوتبال حضور دارند سالم هستند، اما باید قوانینی داشته باشیم که ما را در مسیر خوبی قرار دهد.  

کامرانی‌فر درباره مسابقات تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی گفت: هیئت رئیسه حمایت از تیم امید را تصویب کرد تا بتوانیم با کادر فنی خوبی که انتخاب شده است در کنار بازیکنان خوبی که داریم، به المپیک ۲۰۲۴ صعود کنیم. مصوبات خوب دیگری هم برای آینده وجود داشت تا تیم‌های ملی را در رده‌های بالاتر ببینیم.

او در واکنش به این که طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال دبیرکل باید ۴  سال سابقه مدیریتی داشته باشد و او این شرایط را ندارد گفت: من نامزد هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بودم و همه می‌دانند کسی که نامزد هیئت رئیسه می‌شود، باید شرط ۴ سال سابقه مدیریتی را داشته باشد. با توجه به شرایطی که اساسنامه تعیین کرده است، تمام افرادی که در حوزه بین‌المللی و مسابقات بین‌المللی بوده اند، فعالیت آن‌ها جزء سوابق مدیریتی‌ محسوب می‌شود. من هم سابقه مدیریت در حوزه ورزش را از گذشته دارم. تمام افرادی که برای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نامزد شده بودند، این سوابق را داشتند و می‌توانند در جایگاه دبیرکلی هم از آن استفاده کنند.

 کامرانی فر: فوتبال ما سالم است

فدراسیون فوتبال در مسیر پیشرفت با کسی تعارف ندارد

او در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال نیز گفت: فوتسال برای فدراسیون اهمیت زیادی دارد و برای ما برند محسوب می‌شود. نگاه فدراسیون توسعه در تمام بخش‌ها است و با توجه به شرایطی که در مسابقات گذشته ایجاد شد، به زودی شرایط تیم ملی فوتسال، رئیس کمیته فوتسال و سایر تغییرات در این رشته اعلام می‌شود. نگاه ما باید مبنی بر پیشرفت و توسعه باشد و فدراسیون فوتبال در این مسیر نه با کسی تعارف دارد و نه از فرد خاصی حمایت می‌کند. هر مسیری که در جهت توسعه و پیشرفت فوتسال باشد را انتخاب می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم. ظرف چند روز آینده شرایط تیم ملی فوتسال اعلام خواهد شد. فدراسیون فوتبال ایتالیا برای بازی دوستانه از تیم ملی فوتسال ما دعوت کرده است و دیگر اخبار فوتسال نیز به زودی اعلام می‌شود.

کامرانی‌فر درباره صحبت‌های حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال مبنی بر این که میزبانی لبنان در کشور خودش قطعی شده گفت: در فدراسیون فوتبال درباره انتخاب داوران، شرایط اعزام تیم و مسائل دیگر از سوی فیفا و AFC مواردی به ما اعلام می‌شود. چند روز پیش نام داوران به ما اعلام شده بود، اما ساعت، محل بازی و ورزشگاه را به ما اطلاع نداده بودند که امروز این شرایط را اعلام کردند. با این حال برای تیم ملی فرقی ندارد کجا بازی کند، زیرا بازیکنان ما همیشه با تمام قوا بازی می‌کنند.  

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور تماشاگران در ورزشگاه و استفاده از VAR در بازی‌های ملی عنوان کرد: ورود تماشاگران به ورزشگاه، بستگی به کشور میزبان دارد که چگونه برنامه‌ریزی و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کند. در خصوص تماشاگران، تیم مهمان نمی‌تواند اظهار نظر کند و تیم میزبان باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

به سلامت و صداقت داوری شک ندارم

کامرانی فر در واکنش به حواشی پیش آمده پیرامون تیم ملی و بحث و جدل میان اسکوچیچ و طارمی گفت: اگر در تیم مشکلی وجود داشته باشد، در نتایج هم تاثیر می‌گذارد. وقتی تیم ملی خوب بازی می‌کند، این نشان می‌دهد که مجموعه انسجام دارد. خوب بازی کردن بازیکنان نشان دهنده ارتباط خوب آن‌ها با کادر فنی است. نمی‌توان گفت کادرفنی و بازیکنان بیرون از زمین رابطه خوبی ندارند و داخل زمین این ارتباط وجود دارد.  شرایط تیم ملی فوق‌العاده خوب است و همه به هم کمک می‌کنند. تیم ملی به خوبی مدیریت می‌شود و عزیزی خادم مسائل تیم‌های ملی را مدیریت می‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اظهارات وحید صالحی، داور فوتبال کشورمان درباره زد و بند و مسائل پشت پرده داوری عنوان کرد: نمی‌توان با صحبت کردن تصمیم‌گیری کرد و هر کسی مطلب مستندی دارد، می‌تواند ارائه کند. فدراسیون فوتبال در سلامت کار می‌کند و به همه موضوعات وارد می‌شود. فدراسیون با هیچ بخشی تعارف ندارد و اگر هر بخشی راه را اشتباه برود، فدراسیون فوتبال از آن ممانعت می‌کند.

او افزود: نتوانستم صحبت‌های صالحی را بشنوم و باید بررسی کنیم و ببینیم موضوع چیست. من درباره سلامت و صداقت داوری شک ندارم و خودم از جنس داوران هستم. می‌دانم آن‌ها تلاش می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند و باید سعی کنند توانایی‌های خود را در زمین نشان دهند. داوران گاهی تمام توان خود را در زمین نشان نمی‌دهند که شاید به مسائل روحی آن‌ها برگردد و ما آن را بررسی می‌کنیم. فدراسیون نشان داده در جهت توسعه تمام بخش‌ها، از جمله داوری تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند. فدراسیون قدم‌های خوبی برای توسعه داوری برداشته است و عزیزی خادم نگاه بسیار خوبی به داوری دارد.

کامرانی‌فر: فدراسیون فوتبال در مسیر پیشرفت با کسی تعارف ندارد

به VAR نیاز داشتیم

کامرانی‌فر در مورد سیاست فدراسیون فوتبال در قبال VAR اعلام کرد: ورود سیستم کامل VAR به کشور اتفاق خیلی خوبی بود. برای اخذ لایسنس این سیستم از فیفا، باید داوران را آماده کنیم. به VAR نیاز داشتیم. ما به این سیستم دسترسی نداشتیم و به این دلیل آموزش داوران را آغاز نکردیم. با این حال این کار را خیلی زود آغاز می‌کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره استفاده از فناوری سیستم کمک داور ویدئویی در لیگ برتر و بازی‌های ملی گفت: باید سیستم را برای دیدار‌های ملی به فیفا و AFC معرفی می‌کردیم که این کار را انجام دادیم. به همین دلیل شرکتی را معرفی کردیم و هدفمان ورود سریع‌تر سیستم کمک داور ویدئویی به لیگ برتر بود. فدراسیون فوتبال در این باره تلاش کرد و کار‌های زیادی انجام داده بودیم. ما وضعیت شرکت را بررسی کردیم و استعلام گرفتیم.


بیشتر بخوانید


دبیرکل فدراسیون فوتبال در واکنش به اسرائیلی بودن شرکت پردازنده VAR گفت: مطالبی درباره این شرکت مطرح کردند که ما در درستی آن به نتیجه نرسیدیم و از نظر ما واقعیت ندارد. بررسی‌ها انجام شد و ۲ نفر از شرکت طرف قرارداد وارد ایران شدند که مجوز آن از سوی ارکانی که باید مجوز می‌دادند، صادر شد. کار‌های لازم انجام شد و شاید انتظار فدراسیون فوتبال این بود درباره VAR بیشتر حمایت شود. استفاده از این سیستم خواسته جامعه فوتبال است. ما هم بدون اشتباه نیستیم، اما حساب شده پیش رفتیم. این که در ادامه با این شرکت کار کنیم یا خیر، به تصمیمات آینده بستگی دارد.

تیمی که در آستانه حذف از مقدماتی جام جهانی بود، اکنون بهترین تیم رنکینگ AFC است

تیمی که در آستانه حذف از مقدماتی جام جهانی بود، اکنون بهترین تیم رنکینگ AFC است

کامرانی‌فر درباره اداره برخی کمیته‌های فدراسیون زیر نظر سرپرست گفت: ۲ نفر از اعضای هیئت رئیسه باید در مجمع فدراسیون از حالت سرپرستی خارج شوند و هیئت رئیسه نمی‌تواند در این باره تصمیم بگیرد. اگر زمان مورد نظر سپری شود، سرپرستان کمیته‌های فدراسیون به عنوان رئیس انتخاب خواهند شد. اعضای هیئت رئیسه همدل هستند و در جهت پیشرفت فوتبال قدم برمی‌دارند. آن‌ها با ظرافت و حساسیت درباره مسائل فوتبال صحبت و تلاش می‌کنند تا فوتبال کشور به موفقیت برسد. در کوتاه مدت هم اتفاقات خوبی رخ داده است.

او با اشاره به نتایج تیم‌های ملی در ماه‌های گذشته گفت: تیمی که قرار بود از مسابقات انتخابی جام جهانی حذف شود و با یک مساوی از رقابت‌ها کنار می‌رفت، بهترین جایگاه را در رده‌بندی AFC دارد. فوتبال بانوان بهترین جایگاه را دارد و عازم جام ملت‌های آسیا می‌شود. داوران کشورمان در جام جهانی فوتسال قضاوت می‌کردند و اتفاقات خوبی برای فوتبال کشورمان رخ می‌دهد. اعضای هیئت رئیسه با همدلی کار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار