عملکرد کانون خدمات رضوی در موج پنجم کرونا

کار‌های ارزشمند کانون‌های خدمات رضوی در سراسر کشور باعث گره گشایی در مسائل مختلف شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عملکرد کانون خدمات رضوی در همه ایام سال به قدری گسترده بوده که خیل زیادی از حل مسائل را در بر گرفته است. خدمات کانون در بخش‌های مختلفی مانند کرونا، کار‌های جهادی و نظایر آن ارائه شده تا بار سنگین مشکلات سبک تر شود.

فعالیت ارزشمند کانون خدمات رضوی شامل چه مواردی است؟

یکی از کار‌های ارزشمند کانون‌های خدمات رضوی مربوط به موج پنجم شیوع کرونا در سراسر کشور است که در بخش‌هایی مانند بسته ارزاق، غدای گرم، قربانی کردن، تهیه ملزومات بیمارستانی و بهداشتی، تهیه و توزیع کپسول اکسیژن، توزیع ماسک ومواد ضد عفونی، ایجاد کارگاه تولید ماسک به میزان ۴۲ کارگاه، تامین هزینه محرومین، ویزیت رایگان، اجاره منزل برای بیماران کرونایی، نذورات درمان، پرداخت بدهی با عنوان آقا حساب کرده، کمک به کادر درمان و تقدیر از آنها، گروه جهادی فعال با مشارکت ۴۴۰ گروه و غسل اموات کرونایی با مشارکت ۲۷۶ خادمیار ارائه شده است.

جمع کل ارزش مالی خدمات فوق که توسط کانون‌های خدمت رضوی در موج پنجم کرونا انجام شده، بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان است.

کارهای ضد تحریمی کانون چیست؟

یکی از کار‌های مهمی که کانون در این ایام انجام داد، ورود به عرصه درمان و مدیریت همه گیری کروناست. کانون از ابتدای کار که بحث درمان بود، ورود کرد و در زمینه‌هایی مانند تهیه وسایل بیمارستانی و بهداشتی از جمله کپسول اکسیژن، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده، ویزیت رایگان و ایجاد خانه برای بیماران کرونایی فعالیت کرد تا بازویی برای کادر درمان در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا باشد.

در زمان شیوع بیماری کرونا، کشور‌هایی مانع ورود برخی نیاز‌های کشور برای کنترل بیماری شدند. کشور‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند، ما را تحریم کردند و حتی اجازه واردات ماسک را به ایران ندادند. یکی از کار‌های ارزشمند کانون ایجاد کارگاه تولید ماسک برای خودکفایی است تا وابستگی به خارج را به نوعی درمان کند.

در دوران کرونا با توجه به محدودیت‌های اقتصادی که در کشور پیش آمد، مشاغل زیادی نیرو‌های خود را از دست دادند و در نهایت مردم کشور از لحاظ مالی دچار مضیقه شدند. کانون در زمان شیوع موج پنجم، مبادرت کرد و برای پرداخت بدهی مردم دست به کار شد. پرداخت بدهی با عنوان «آقا حساب کرده»، کاری است که کانون در دستور کار خود قرار داد و بالغ بر ۶۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از بدهکاری مردم را پرداخت کرد.

با اعلام سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، برای دفن اموات کرونایی باید حالت‌های ویژه‌ای را در نظرگرفت و دیگر، حالت‌های گذشته را نمی‌توان برای دفن اموات انجام داد. در همین جهت کانون خدمت رضوی برای غسل اموات کرونایی با مشارکت ۲۷۶ خادمیار به این قضیه وارد شد تا نگرانی خانواده‌ها برای دفن و کفن عزیزانشان کم شود. هدف خادمیار‌ها تسلای خاطر خانواده‌های داغ دیده با پا گذاشتن در این کار بسیار خطرناک بود تا مهربانی و همدلی بیشتر از گذشته در بین ایرانیان نمایان شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده
آخرین اخبار