بماندشتی گفت: دامپزشکی یکی از سازمان‌های مهم در بحث پدافند غیرعامل است که در مقابل تهدیدات بیولوژیکی و تامین امنیت غذایی افراد نقش مهمی دارد.

مهدی بماندشتی، رئیس شبکه دامپزشکی فهرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مناسبت نزدیک شدن به هفته پدافند غیرعامل گفت: اطلاع رسانی و برنامه ریزی با افزایش سطح آگاهی مردم برای تامین امنیت غذایی، تامین بهداشت دام و مبارزه علیه بیماری‌های واگیر و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین تضمین امنیت و سلامت موادغذایی از جمله وظایف دامپزشکی است که ارتباط تنگاتنگی با مباحث پدافند غیر عامل و مدیریت بحران دارد.

او با بیان اینکه پدافند غیرعامل در واقع یک نوع مصونیت برای جلوگیری از خطرات و خسارت‌های بعدی است، افزود: همه‌ فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه اقدامات نظارتی و بیماریابی در زمینه بیماری‌های نوپدید و بازپدید به منظور اجرای  پدافند غیرعامل تعریف می‌شود.

بماندشتی گفت: با وقوع جنگ اقتصادی و رویداد بیماری‌های بازپدید و نوپدید، نظیر لمپی اسکین، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ... اگر دشمن وابستگی غذایی و انرژی به وجود آورد، دیگر نمی‌توان پاسخگو بود، از این رو دامپزشکی در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه نقش بسزایی دارد.

او از برنامه‌های شبکه دامپزشکی فهرج به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد و بیان داشت: برگزاری مانور دور میزی مقابله با بیماری‌ها در شهرستان، تبلیغات محیطی، بیماریابی و ویزیت رایگان، واکسیناسیون و... از جمله برنامه ریزی‌های انجام شده در هفته پدافند غیرعامل در فهرج است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.