معاون حفاظت محیط زیست استان اردبیل هدف از اجرای طرح‌های مدیریت مناطق حفاظت شده را بهره برداری پایدار از این مناطق عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین جمشیدی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه 7/9 درصد از مساحت استان جزو مناطق تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد گفت: وسعت مناطق حفاظت شده استان کمتر از میانگین کشوری است و حفاظت بهینه از این مناطق مستلزم بهره برداری اصولی و توجه به توان زیستی مناطق است.

او افزود: با توجه به اینکه طرح های مدیریت مناطق حفاظت شده آق داغ و اثر طبیعی ملی سبلان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم، بیشتر از گذشته به حفاظت از این مناطق بپردازیم.

جمشیدی کنترل پروانه های چرای دام، پیشگیری و اطفا حریق، جلوگیری از تخریب و تصرف، جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز و اجرای برنامه های آموزشی را از اقدامات حفاظتی اداره کل در مناطق عنوان کرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تعمیر و تجهیز محیط بانی ها، تامین تجهیزات اطفا حریق و نصب تابلوهای هشدار دهنده از جمله اقدامات انجام گرفته در مناطق حفاظت شده استان است.

انتهای پیام/ع




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.