نماینده مردم تهران در مجلس درباره دغدغه مجلس درباره معیشت مردم توضیحاتی را بیان کرد.

غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه مجلس در زمینه مسائل معیشتی مردم، بیان کرد: در حقیقت همه طرح‌هایی که در مجلس دنبال می‌شود نوعی جهت گیری اقتصادی دارد؛ برای مثال طرح اقدام راهبردی هم جهت گیری اقتصادی داشت و به این معنا بود که ما موضعی پیدا کنیم که شرایط مان به نوعی باشد که دشمنان ما از جمله آمریکایی‌ها مجبور شوند که تحریم‌ها را به معنای واقعی کلمه لغو کنند.

 او ادامه داد: برای مثال پارسال طرح بهبود معیشت در مجلس مطرح بود که طی آن قرار بود افزایشی در حقوق صورت بگیرد که ابتدا دولت روحانی بسیار مقاومت کرد، اما در نهایت طرح مسیر خود را ادامه داد؛ بنابراین مجلس از موضوع معیشت مردم غافل نیست.

رضوانی افزود: با این وجود در برخی موارد که جنبه کاملا اجرایی دارد نظیر کنترل بازار ما در آنجا مشکل و خلا قانونی نداریم و باید دستگاه‌های مربوطه نظیر سازمان تعزیرات، وزارت صمت وظیفه خود را در زمینه انجام دهند که در صورت وجود خلع قانونی دولت می‌تواند لایحه ارائه دهد و در این زمینه ما باید از ابزار نظارتی مان استفاده کنیم، زیرا معتقدم که در این زمینه برای کنترل بازار خلع قانونی نداریم.

رضوانی تصریح کرد: اگر موضوع شفافیت آرا حل شود، بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد، چون من به شفافیت مطلق آرا اعتقاد دارد و هر فردی که نمی‌خواهد وارد این عرصه شود خب نماینده نشود. 

عضو جبهه پایداری خاطرنشان کرد: البته ممکن است فردی وجود داشته باشد که نمایندگان را تهدید هم بکند، اما در کل این دلیل نمی‌شود که کسی واهمه داشته و شجاعت لازم را نداشته باشد که رای خود را اعلام کند. من خودم حدود ۲ هزار پیامک دریافت کرده ام که عموما دغدغه‌ها مطرح شده بود که ممکن است چند نفر هم ناسزا گفته شود که اهمیت چندانی ندارد و این نباید بهانه‌ای باشد که ما از انجام وظایف خود سرباز بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
باید حقوق مسئولین کاهش پیدا کند وبر حقوق کارگران افزوده شود،
آخرین اخبار