وزیر کشور در گرگان گفت: شرایط توسعه استان‌ها کاملا فراهم و اخبار مربوط به گرانی بنزین کذب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد وحیدی وزیر کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید گلستان گفت: امروز یک مشکل فنی در روند توزیع بنزین رخ داد که در حال رفع آن هستیم و همکاران با تمام توان، در حال تلاش هستند.

او افزود: مباحث مربوط به گرانی بنزین صحت ندارد و هیچ برنامه ای برای گرانی قیمت بنزین چیده نشده است.

وزیر کشور همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت : امروز در سایه‌سار نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج عزت هستیم و حرف‌هایمان را روشن به دنیا می‌گوییم، ما به برکت حرکت امام راحل در اوج عزت و اقتداریم، حرفمان را قاطعانه می‌زنیم و از مظلوم دفاع می‌کنیم.

او افزود: گلستان، استانی است که هم طبیعت خاصی دارد و همچنین در گلستان وحدت و انسجام خاصی هم شکل گرفته است.

او ادامه داد: امروز دشمنان در هر اسم و لباسی که درآیند برای ملت ما قابل شناسایی هستند و با همین تنوع قومی، مذهبی و سرزمینی و با وحدتی که دارند توطئه‌های آنان را خنثی می‌کنند.

وحیدی گفت: استان گلستان از ظرفیت‌های فراوانی همچون کوه، دشت، خلیج، دریا، مناظر زیبا و کم نظیر، تنوع تولید و... برخوردار است و با داشتن مرز زمینی با کشور‌های آسیای میانه از جمله ترکمنستان، لازم است تا جایی که می‌شود تبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این استان توسعه یابد.

وحیدی با بیان اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط نیست، گفت: تنوع‌ مختلفی در همه استان‌ها از جمله گلستان وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای ارائه خدمت به مردم و رشد و توسعه استفاده کرد.

وزیر کشور همچنین در واکنش به موج جدید ورود پناهندگان افغانستانی به ایران و سیاست‌ها و تصمیمات گرفته شده در این خصوص گفت: ما خواهش کردیم از عزیزانمان، مردم بزرگ افغانستان که حتی‌المقدور به طرف مرز‌ها نیایند، چون به هرحال ظرفیت‌های ما محدود است و ما باید سعی کنیم کمک‌ها را خودمان به داخل افغانستان برسانیم.

وحیدی افزود: با مسئولان و حاکمان افغانستان هم صحبت شده و در‌خواست ما این است که به طرف مرز‌ها نیایند ولی با آن دسته‌ای که آمدند هم  با مهربانی و تکریم برخورد کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم زمینه بازگشت آن‌ها را فراهم کنیم و از آن‌هایی هم که نیامدند خواهش می‌کنیم که به سمت مرز نیایند.

در این مراسم  با حضور آقای وحیدی حکم استاندار جدید گلستان به آقای علی محمد زنگانه استاندار جدید اعطا و از زحمات هادی حق شناس استاندار سابق قدردانی شد.

توجه به ظرفیت های گلستان اولویت استاندار جدید باشد

آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در این مراسم  با بیان اینکه اقتصاد ما مشکلات زیادی دارد و باید حل شود افزود: باید به اولویت‌ها خصوصا تولید، که ریشه و اساس حل مشکلات اقتصادی است توجه شود.

او گفت: انتظار می‌رود رییس جمهور و دولت توجه ویژه‌ای به مسائل کشور داشته باشند.

آیت الله نور مفیدی از استاندار جدید گلستان خواست: در زمینه مشکلات تولیدات استان، باید یک تیم اقتصادی قوی تشکیل شود و این مسائل مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: باید مشکلات طرح‌های نیمه تمام استان حل شود و تولید کنندگان واقعی وارد این عرصه شوند.

او با بیان اینکه ۷ تا ۸ هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده است افزود: خلیج گرگان در حال از دست رفتن است و مشخص نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

آیت الله نورمفیدی به ظرفیت جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال است که برای احیای این جزیره تلاش می‌شود چرا که این جزیره می‌تواند توسعه اقتصادی استان را به همراه داشته باشد.

آیت الله نورمفیدی گفت: راه آهن افتتاح شد، ولی متاسفانه کریدور شمال و جنوب توسعه نیافت و ما این ظرفیت را از دست دادیم. اینها برای استان توسعه به همراه دارد که باید بیشتر مورد توجه باشد.

قدردان استاندار سابق برای احیای مسائل فرهنگی و انقلابی در گلستان هستیم

آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی نیز در این  مراسم با اشاره به اهمیت توجه به مسئله فرهنگی، گفت: در حوزه مسئله فرهنگی مقرراتی است که از زمان شهید رجایی تصویب شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به مغفول ماندن حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: در هر بخشی دو آموزش وجود دارد، اول در رشته‌ای که هستند، اما مسئله دوم مسائل فرهنگی اجتماعی و بخش دوم که دینی فرهنگی و انقلابی است.

او به تلاش مضاعف حق شناس استاندار سابق گلستان برای احیای مسائل دینی، فرهنگی و انقلابی در استان و توجه به رفع مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: این رویه می‌تواند الگویی برای همه ادارات استان و کشور باشد و همچنین به هیئت دولت منتقل شود.

غبار محرومیت از چهره گلستان زدوده شود

غلامرضا منتظری دبیر مجمع نمایندگان استان نیز در این مراسم گفت: کار را محکم آغاز کنید و از مدیران بخواهید آستین همت را بیش از گذشته بالا بزنند و غبار محرومیت را از چهره استان بزدایند.

هادی حق شناس استاندار سابق گلستان نیز در این مراسم گفت: منطقه آزاد اینچه برون  نقطه ثقل توسعه استان خواهد بود.

در همه زمینه‌ها از شایستگان و نخبگان اقوام استفاده شود

امام جمعه اهل سنت آق‌قلا گفت: انتظار داریم در همه زمینه‌ها از شایستگان و نخبگان اقوام استفاده شود و وحدت کلمه، اتحاد و انسجام در همه زمینه‌ها برای پیشرفت لازم است.

علی محمد زنگانه، متولد ۱۳۵۰ در استان گلستان است، مدرک پزشکی دارد و پیش از این با عنوان مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه فعالیت می‌کرد.

او در ۱۳سالگی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و به درجه جانبازی نائل آمد و همچنین ریاست مرکز بهداشت گلستان و در مقطعی هم ریاست بهزیستی این استان را عهده دار بود.

مشاور معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم قوه قضاییه، قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور (در امور فرهنگی و مشارکت‌های مردمی)، قائم مقام پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیر کل دفتر امور کودکان، زنان و خانواده و مسئول حوزه پیشگیری فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه، بخشی از سوابق مدیریتی آقای زنگانه است.

انتهای پیام / م /ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.