به گفته سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین آنچه در قبرستان الیوسفیه روی داد، جنایتی وحشتناک و شاهدی آشکار بر وحشی گری رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الاقصی؛ محمد حماده، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در شهر اشغالی قدس گفت: تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر به حرمت قبرستان‌ها ادامه دارد و آنچه در قبرستان الیوسفیه می‌گذرد جنایتی وحشتناک است که در راستای جنایات علیه قبرستان‌های شهر قدس رخ می‌دهد.

وی همچنین افزود: این جنایت صهیونیستی شاهدی آشکار بر وحشی گری رژیم اشغالگر اسرائیل است که تجاوزگری‌های آن علیه زنده‌ها و اموات مردم فلسطین، با هدف یهودی سازی قدس و تسلط بر مسجدالاقصی صورت می‌گیرد.

محمد حماده همچنین اظهار داشت: ما از مردم خود می‌خواهیم در پاسخ به تجاوزگری‌های روزافزون علیه بیت‌المقدس و مسجد الاقصی، در برابر رژیم اشغالگر قیام کنند.

وی ادامه داد: ما از مردم فلسطین ساکن شهر قدس می‌خواهیم برای مقابله با خاک برداری در قبرستان الیوسفیه جمع شوند و رژیم اشغالگر را از ادامه این جنایت بازدارند.

سخنگوی حماس همچنین گفت: از همه مردم فلسطین به ویژه ساکنان قدس می‌خواهیم از ساکنان محله «بطن الهوی» در برابر طرح صهیونیستی برای آواره کردن ساکنان این منطقه و بیرون راندن آن‌ها از خانه هایشان، حمایت کنند.

مقبره تاریخی و اسلامی الیوسفیه از این جهت بزرگترین و مهم‌ترین مقبره‌ها در قدس اشغالی است که اولا به صحن‌های مسجد الاقصی و نیز به بخش قدیمی قدس، نزدیک است؛ ضمن آنکه قبور صد‌ها نفر از شهدا و فرماندهان مسلمانان در فتوحات اسلامی نیز در آن قرار دارد و امروز اشغالگران صهیونیست به نبش قبر‌های شهدا و فرماندهان و علما اقدام می‌کنند.

مردم قدس اشغالی به شدت از این کار خشمگین هستند و به هر گونه تخریب قبر‌های مسلمانان به شدت اعتراض و با آن مخالفت کردند. آن‌ها تجمعات اعتراض آمیز برگزار و بر روی اراضی مقبره الیوسفیه نماز اقامه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار