رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ۲۴۲ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در مهر ماه توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،‍ قدیر موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از انجام ۲۴۲ عملیات امدادی آتش‌نشانی قزوین در مهر ماه خبر داد و گفت: از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۱۳۵ عملیات مربوط به حوادث بوده که طی آن ۳۹ نفر نجات یافته اند و ۱۰۷ عملیات اطفای حریق نیز انجام شده است.

موسی خانی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ابتدای آبان ماه، ۲ هزار و ۱۶۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است، افزود: یک هزار و ۲۵۳ مورد آن مربوط به اطفای حریق و ۹۰۷ مورد آن عملیات امداد و نجات بوده است که طی آن ۶۱۸ نفر توسط آتش نشانان نجات یافته اند و ۸۸ نفر نیز مصدوم شده اند.

او با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، افزود: شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین همچنین بر لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک استاندارد تاکید کرد و گفت: مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص و ایجاد گاز‌های خطرناک و مسموم کننده می‌شود که برگشتن چنین گاز‌هایی به داخل فضای زندگی باعث مسمومیت و فوت افراد حاضر در آن مکان می‌شود.

موسی خانی تاکید کرد: شهروندان باید هر چند وقت یکبار کلاهک دودکش‌های وسایل گازسوز را بازرسی و چنانچه کلاهک افتاده باشد آن را در محل خود نصب کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار