شهردار بوشهر گفت: توسعه ایستگاه‎های آتش‌نشانی به‌ویژه در تنگک‎ها در اولویت شهرداری است که باید ساز و کار تحقق آن فراهم شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین حیدری شهردار بوشهر در نشست بزرگداشت هفته پدافندغیرعامل، بیان کرد: باید انعقاد تفاهمنامه بین شهرداری، مدیریت پدافندغیرعامل و سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان مورد توجه جدی حوزه عمرانی شهرداری بندر بوشهر قرار گیرد.

او با تاکید بر ایجاد کمیته هدایت آب‎های سطحی از سوی معاونت خدمات شهری، ادامه داد: توسعه ایستگاه‎های آتش‌نشانی و به‌ویژه در محله تنگک‎ها که مطالبه جدی مردم است، در اولویت شهرداری قرار دارد و باید ساز و کار تحقق آن فراهم شود.

شهردار بوشهر افزود: برای ارتقاء کیفی ناوگان آتش‌نشانی نیاز است این ناوگان به نردبان‌های با ارتفاع بالا برای ساختمان‌های چند طبقه تجهیز شود.

حیدری عنوان کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‎های آرامستان وادی الرحمه، تهیه و تصویب نقشه جایگزین دسترسی معابر اصلی ورودی‌های شهر، برگزاری تمرین‌های امداد و نجات در بافت‌های فرسوده شهر و مصون سازی شهر با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی از دیگر مواردی است که در راستای اهمیت به پدافندغیرعامل مورد توجه قرار گرفته است.

او گفت: انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و سازمان پدافندغیرعامل در ساختمان‎سازی، افزایش سطح ایمنی در مرکز‌های حیاتی و حساس شهر، کاهش بار رفت و آمد‏ مسیر‌ها با تهیه نقشه جایگزین و برآورد اعتبارات موردنیاز تحقق شهر هوشمند از جمله برنامه‎هایی است که به مناسبت هفته پدافندغیرعامل در دستور کار شهرداری قرار دارد.


بیشتر بخوانید


معاون فنی و عمرانی شهرداری بندر بوشهر هم گفت: بخش دوم گذر سرتل-نیروگاه با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از ۳ هفته قبل آغاز شده است و اکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

آرمین پژمان بیان کرد: بخش نخست نیز در فرایند مناقصه قرار دارد و به‌زودی عملیاتی می‌ شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر نیز عنوان کرد: برنامه ریزی شده است تا تمرینی با رویکرد امداد و نجات چرخ و فلک برگزار شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.