وزارت خارجه طالبان از سخنان اخیر آیت‌الله سید علی خامنه‌ای؛ رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران درباره وحدت مذاهب در افغانستان و جلوگیری از حملات داعش استقبال کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان در تویتی نوشته‌است: «حکومت و دولت  افغانستان از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی ایران که خواستار اتحاد بیشتر بین اهل سنت و اهل تشیع در افغانستان شده اند، استقبال می‌کند. افغان‌ها با اتحاد استقلال خود را بدست آوردند و با اتحاد هر نوع توطئه ای را خنثی می‌کنند.»

آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به تازگی گفته بودند که یکی از راه‌های جلوگیری از حمله به مساجد شیعیان در افغانستان، حضور مسئولان کنونی این کشور در مراکز و مساجد و یا تشویق پیروان اهل سنت به حضور در اجتماعات مشترک است.

ایشان در نشستی فرمودند: «امروز کلمه شیعه و سنّی در ادبیات سیاسی آمریکایی‌ها هم وارد شده در حالی‌که آنها با اصل اسلام مخالف و دشمن هستند».

رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حملات اخیر به مساجد شیعیان در افغانستان افزود که آمریکایی‌ها باصراحت بیان کرده بودند ما داعش را ایجاد کردیم. 

آیت الله سید علی خامنه‌ای گفتند که برای وحدت مذاهب باید بحث، تبیین، تشویق، برنامه‌ریزی و تقسیم کار دائمی انجام شود.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، دو مسجد شیعیان در قندهار و قندوز در دو جمعه متوالی هدف حملات مرگبار قرار گرفت که در نتیجه بیش از ۱۰۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

مسئولیت این حملات را گروه داعش به عهده گرفته‌است.

این گروه اخیرا همچنین تهدید کرده که به حملات خود علیه اماکن مذهبی شیعیان در افغانستان ادامه می‌‌دهد.

در همین حال طالبان می‌گویند، تهدید داعش در افغانستان جدی نیست و طالبان

امنیت شهروندان شیعه را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار