رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیشترین مراجعات مراکز درمانی مربوط به کسانی است که در جمع‌های خانوادگی و خویشاوندی گرفتار بیماری کرونا شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۳۴ هزار و ۲۴۹ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۸۲ هزار و ۵۵۲ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، لردگان، کیار و فارسان نارنجی و وضعیت شهرستان‌های اردل، سامان، کوهرنگ، بن و خانمیرزا زرد است.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: کوچکترین اشتباه در رعایت نکات بهداشتی ممکن است به قیمت جانمان تمام بشود.

او ادامه داد: عمده‌ترین نگرانی‌ها مربوط به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، درصد رعایت دستورالعمل‌ها به حدود۴۰ درصد رسیده که به هیچ وجه مطلوب نیست.

دکتر شیرانی گفت: امکان گرفتار شدن به بیماری کرونا در چنین روز‌ها و محافل خانوادگی و فامیلی زیاد است.

او افزود: بیشترین مراجعات مراکز درمانی مربوط به کسانی است که در جمع‌های خانوادگی و خویشاوندی گرفتار بیماری کرونا شده اند.

دکتر شیرانی از مردم خواست: تا تکمیل شدن واکسیناسیون کووید ۱۹ همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت و حساسیت خاص رعایت کنند چرا که بازگشت آرامش بدون بیماری در جامعه نیازمند انجام واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت است.

او با بیان اینکه هنوز ۳۰ درصد اصناف استان واکسن کووید ۱۹ را تاکنون دریافت نکرده اند گفت: از امروز تمام اصناف استان ملزم به ارائه کارت انجام واکسیناسیون به بازرسین بهداشتی هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار