دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: سند تحول حوزه هنری کردستان در راستای بهره‌برداری هر چه بهتر از ظرفیت‌های این استان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  سعید لشکری دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری  روز دوشنبه در نشست بررسی نقشه تحول حوزه هنری کردستان اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های اصلی حوزه هنری در مدیریت جدید، تدوین نقشه تحول با برش استانی است که در این راستا تاکنون نقشه تحول در ۱۰ استان کشور تدوین و نهایی شده و کار برای تدوین نقشه در سایر استان‌های کشور نیز به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه هنری در حال پیگیری است.

او هدف اصلی از تدوین این نقشه را برنامه ریزی و تدوین چشم انداز فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری استانی اعلام کرد و افزود: در همین راستا تلاش می‌شود، متناسب با ظرفیت هر استان، یک مسیر مشخص برای توسعه و تقویت فعالیت‌های استانی طراحی شود.

دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری اضافه کرد: وجود این نقشه یا سند تحول در هر استان باعث می‌شود محوریت فعالیت‌ها و برنامه‌های استانی حوزه هنری مشخص شده و در نهایت بعد از پروسه‌ای سه ساله، یکی از نیاز‌های مهم هر استان در بخش فرهنگ و هنر انقلابی از سوی حوزه هنری پاسخ داده شود.

لشکری با اشاره به ویژگی‌های خاص استان در عرصه فرهنگ و هنر، افزود: نگاه حوزه هنری به استان‌هایی همچون کردستان به دلیل شرایط موجود ویژه است و به همین دلیل تلاش می‌شود تا در یک چهارچوب مشخص و بعد از بررسی‌های کارشناسی با استفاده از نظرات نخبگان و اندیشمندان استان، به یک خروجی واحد و مشخص در این بخش برسیم.

او به ظرفیت‌های بالای حوزه هنری استان اشاره و یادآور شد: امروز حوزه هنری کردستان در بخش‌های مختلف عملکرد ویژه‌ای داشته است که به عنوان نمونه اقدامات انجام شده در رشته دف قابل تقدیر و ویژه است و به همین دلیل ما در نگاه تحولی ابتدا به دنبال تقویت این ظرفیت‌ها و در قدم بعدی به دنبال پوشش نقاط ضعف احتمالی هستیم.

دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری افزود: با مشارکت خود کارکنان حوزه هنری کردستان، با بررسی‌های مختلف کارشناسی سعی می‌شود تا یکی از ظرفیت‌ها و استعداد‌های ویژه این استان را به عنوان محور اصلی قرار داده و برای رسیدن به نقطه مطلوب برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.