سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : شرکت مخابرات به عنوان یک شبکه گسترده ارائه دهنده سرویس‌های تلفن‌همراه، ثابت، ای. دی. اس. ال و... است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیری سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص مشکل اینترنت در برخی از روستا‌های استان، گفت : تأمین پهنای باند و اینترنت در روستا‌ها برعهده دولت است، دولت از طریق اداره فناوری و اطلاعات نیازسنجی می‌کند و درصدی از اعتبارات اوپراتور‌ها را برای توسعه مناطق محروم و روستایی هزینه می‌کند.

او گفت : پهنای باند استان کرمانشاه ۴۰ گیگ است در حالی که پهنای باند مصرفی استان برای تلفن ثابت ۲۳ گیگ است، بنابراین پهنای باند استان کم نیست.

او افزود: پهنای باند بستگی به نیاز استان، وسعت و مشتریان دارد، فعلا نیاز استان کرمانشاه ۲۳ گیگ است و حدود ۱۵ گیگ پهنای باند اضافه داریم.

سرپرست مخابرات منطقه کرمانشاه با پذیرفتن فرسودگی شبکه، افزود: بخش عمده‌ای از شبکه سیمی است که به تدریج به فیبری ارتقا پیدا می‌کند، سرعت کند است، ولی به هر حال با توجه به موقعیت مناطق این کار در حال انجام است.

او اشاره‌ای به بحث سرقت‌ها داشت و گفت: بحث سرقت‌ها با پیگیری حوزه قضایی و انتظامی تا حدودی رو به کاهش و در حال کنترل است.

امیری ادامه داد: مواردی از قطعی تلفن و اینترنت بر دلیل سرقت داریم که سعی می‌کنیم در تایم کوتاهی بازسازی شود.

او در خصوص مشکلات پروژه شاد (شبکه آموزش دانش‌آموزی)، افزود: استان کرمانشاه به دلیل وضعیت پایدار شبکه در پروژه شاد جزء استان‌های برتر و پیشتاز است، به جزء روستا‌هایی که ته‌خطی هستند و هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند که کدام اپراتور باید زیرساخت را توسعه بدهد، مابقی روستا‌ها از وضع مطلوبی نسبت به کشور برخوردار هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.