مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در بخش خصوصی و دولتی استان انجام شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در بخش خصوصی و دولتی استان گفت : طبق قانون داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از ابتدای آذر ماه فقط مجاز به نسخه پیچی الکترونیکی برای بیمه شدگان زیرپوشش این بیمه هستند.

او یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی برای پزشکان، مراکز درمانی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها را پرداخت به روز مطالبات آن‌ها اعلام کرد و گفت : تمام مطالبات داروخانه ها، پزشکان و بیمارستان‌های خصوصی و دیگر بخش‌های درمان استان که به سامانه الکترونیکی متصل هستند، بروز پرداخت می‌شود و مانند گذشته نیست با سیستم کاغذی رسیدگی به مطالبات چند ماه طول بکشد.

او با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های دولتی این بیمه تا تیر و مرداد پرداخت شده است، افزود: در سالیان گذشته مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی حتی تا ۲ سال طول می‌کشید، اما با اتصال به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی تقریبا مطالبات آن‌ها به روز پرداخت می‌شود.

قادری با بیان اینکه طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در کرمانشاه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: استان کرمانشاه در کشور در بخش اتصال مراکز درمان دولتی به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی رتبه سوم و در بخش خصوصی رتبه پنجم را دارد و جزو استان‌های پیش رو است.

او با اشاره به اینکه روز به روز مشکلات نسخه نویسی الکترونیکی در استان کاهش می‌یابد، ادامه داد: تا پایان آبان ماه پیشرفت زیرساخت‌های هوشمند سازی الکترونیکی نسخه نویسی به ۹۸ درصد می رسد و طبق قانون از ابتدای آذر ماه تمام خدمات درمانی بیمه سلامت الکترونیکی به بیمه شدگان ارائه می شود.

قادری از تمام بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت و پزشکان و متخصصان طرف قرار داد خواست به منظور حل مشکلات سر راه سامانه نسخه نویسی الکترونیکی به سامانه بیمه سلامت، یا با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.