فیضی گفت: نیاز استان خوزستان به خون و فراورده‌های خونی با توجه به تعداد بیمارستان‌ها و میزان بالای مراجعه کنندگان همیشگی است.

علی فیضی مدیر کل انتقال خون استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نیاز سازمان به انتقال خون و فراورده‌های خونی نیازی همیشگی و روزانه است، زیرا خوزستان استانی بزرگ با جمعیتی فراوان است.

او افزود: خوزستان نزدیک به ۶۰ بیمارستان دارد که روزانه بیماران متعددی نه تنها از درون استان بلکه از استان‌های همجوار به این مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و روزانه به ۴۵۰ تا ۵۰۰ واحد خونی برای درمان و مصراف گوناگون نیاز است.

فیضی با بیان اینکه هر واحد خونی را می‌توان تا ۳۵ روز نگهداری کرد، ادامه داد: استان خوزستان ماهانه به ۱۱ هزار واحد خون نیازمند است، اما آنچه برای ما تکیلف کردند، تامین ۹ هزار واحد برای ماه گذشته بود، ولی توانستیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد خون و فراورده‌های خونی را تامین نماییم که یکهزار و ۵۰۰ واحد بیشتر از میزان تکلیف شده است.

مدیر کل انتقال خون استان خوزستان اظهار کرد: باقی نیاز خون خوزستان از طریق چند استان همجوار تامین می‌شود که استان‌های مُعین هستند و در مواقع کمبود خون کمک رسانی می‌کنند، اگرچه در ۶ ماهه امسال نسبت به ۶ ماهه پارسال تعداد واحد‌های اهدای خون ۵ هزار و ۱۶۵ واحد افزایش داشت.

علی فیضی بیان داشت: مصرف خون در خوزستان بالا است؛ در آستانه ورود به فصل‌های سرد سال هستیم و با توجه به افزایش افراد مبتلا به آنفلونزا در این فصل شهروندان با اهدای خون ما را در ذخیره سازی آن برای مواقع کمبود یاری می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: هیچ مشکلی نیز به لحاظ تامین خون و فراورده‌های خونی وجود ندارد و تنها خواسته ما تشویق و تبلیغ برای مراجعه مردم به منظور اهدای خون است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار