در حاشیه رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی جهان، انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی ژیمناستیک برگزار شد و نام قهرمان شیرازی ژیمناستیک جهان، در بین کاندیدا‌ها بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعیدرضا کیخا رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس و قهرمان رقابت‌های جهانی قطر که یکی از نفرات کاندید برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی ژیمناستیک بود در همین خصوص بیان داشت: درحاشیه رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی جهان که در ژاپن در حال برگزاری است، در بخش هنری مردان، چهار ورزشکار از اسلوونی (نماینده کنونی ورزشکاران)، رومانی، شیلی و اینجانب از ایران کاندید عضویت در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی شدیم. هر سه رقیب بنده از قهرمانان پرافتخار و با سابقه جهان و المپیک بودند. ضمن آنکه بنده و دو ورزشکار دیگر دارای حرکات ثبت شده در کتاب بین المللی ژیمناستیک هستیم.

او افزود: پس از رأی گیری در روز اول، پگان از اسلوونی در جایگاه نخست قرار گرفت و بنده دوم شدم و ژیمناست‌های رومانی و شیلی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. باتوجه به نتایج بدست آمده، رأی گیری به دور دوم کشیده شد. در مرحله دوم، اینجانب با کسب ۱۴ رای، پس از پگان با ۱۸ رأی در جایگاه با ارزش دوم قرار گرفتم و بدین ترتیب قهرمان اسلوونیایی به عضویت کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی درآمد.

سعیدرضا کیخا با اشاره به عدم حضورش در این رأی گیری بیان داشت: ورزشکاران هر کشور حق یک رای داشتند. باتوجه به عدم حضورم در ژاپن، این ۱۴ رای تنها با شناخت قبلی ورزشکاران نسبت به بنده بخاطر ثبت شش حرکت در کتاب بین المللی ژیمناستیک و افتخارات بدست آمده بود و بسیار ارزشمند است. بااطمینان می‌توانم بگویم که اگر خودم در ژاپن حضور داشتم نتیجه دیگری بدست می‌آمد و کرسی مهم کمیسیون ورزشکاران به ایران می‌رسید. هر سه کاندیدای دیگر در ژاپن حضور داشتند.

قهرمان جام جهانی ژیمناستیک در ادامه اظهار داشت: حضور در کمیسیون ورزشکاران از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا افراد عضو کمیسیون ورزشکاران در جلسات کمیته فنی فدراسیون بین المللی ژیمناستیک نیز حضور دارند و صاحب نظر هستند. یکی از نقاط ضعف ورزش کشورمان در عرصه‌های بین المللی عدم نفوذ و نداشتن کرسی‌های تاثیر گذار در فدراسیون‌های جهانی است. متاسفانه این فرصت بسیار مناسب برای ژیمناستیک ایران بخاطر عدم حضور فیزیکی در انتخابات براحتی از دست رفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.