۲۰۰ کارشناس سیستان و بلوچستان آموزش کشت بافت موز را فرا گرفتند

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ٢٠٠ بهره‌بردار و کارشناس استان با برگزاری دوره آموزشی مجازی از آخرین یافته‌ها و دستاورد‌های علمی و فنی کشت بافت موز مطلع شدند.

بهزاد شهرکی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  دوره آموزشی سه نفر از محققان معین و ارشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی بلوچستان آخرین یافته‌های تحقیقاتی کشت بافت موز را در اختیار کاربران قرار دادند.

وی ادامه داد: حدود پنج هزار هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت موز در این استان در طول سال انجام می‌شود، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف استان و کشور شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و اهمیت استمرار مباحث آموزشی و ترویجی حوزه کشاورزی در سیستان و بلوچستان گفت: ۶٨ برنامه امسال در زمینه بیمه کشاورزی، زراعت و باغبانی، دامپزشکی، بیمه روستایی و عشایری، شیلات و آبزیان، صنایع کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، امور اراضی و سایر موارد مرتبط با بخش کشاورزی در مرکز استودیو کشاورز شبکه برکت استان تهیه و برای مخاطبان بخش کشاورزی پخش شد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار