مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: شهرکی به مساحت ۸۰ هکتار برای استقرار صنایع در بخش مرکزی و خلیفان احداث می‌شود.

حسن حاتمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در بخش خلیفان و گوک تپه نیز به ترتیب ۳۰ و ۵۰ هکتار زمین جهت احداث شهرک و ناحیه صنعتی شناسایی شده است.

حاتمی افزود: همچنین برای احداث بخش دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تامین ۵۰ درصد این مبلغ از اعتبارات عمرانی استان، ۵۰ درصد دیگر آن نیز از محل منابع شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی تامین می‌شود.

وی همچنین به واحد‌های تولیدی و صنعتی دارای مشکل توصیه کرد: به جای معطوف شدن به دریافت تسهیلات از بانک ها، ضمن ارتقا، دانش فنی و آگاهی از طرح توجیه فنی اقتصادی، نوع سرمایه گذاری و شناخت بازار مصرف بومی و ملی و تجارت جهانی به بازار‌های سرمایه‌ای روی آورند و سرمایه در گردش مورد نیاز خود را از این طریق تامین کنند.

این مقام مسئول همچنین بیان کرد: از مهمترین تولیدات شهرک صنعتی مهاباد آبمیوه شهد، لبنیات شروین، پودر باریت، مبل، نان باگت، گوشت همبرگر، دستکش غیر چرم، قارچ، کاغذ فلورکینگ، اجاق گاز، کود شیمیایی، سبد سازی، قند، فوم، خدمات قالیشویی، بازیافت پلاستیک، مایع ظرف شویی، قطعات بتنی و کارتن سازی هستند.

حاتمی تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را در رونق تولید بسیار موثر دانست و اذعان کرد: آذربایجان‌غربی رتبه دوم تامین منابع برای تکمیل زیر ساخت‌های این شهرک‌ها را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در زمینه شهرک سازی در رتبه ششم و توسعه صنایع کوچک در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.