مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت: برنامه ریزی شده است تا سیمان هلدینگ غدیر تا پایان سال در بورس کالا عرضه شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینی مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر در نشست خبری با اشاره به عرضه سیمان در بورس کالا گفت: برنامه ریزی شده در فاز اول ۲۰ درصد از سیمان تولید شده هلدینگ غدیر در بورس کالا عرضه شود و بعد از عرضه و بررسی نتایج آن، به طور قطع میزان عرضه را در بورس کالا افزایش خواهیم داد.

او ادامه داد: بورس کالا تاثیر مستقیمی بر بازار سیمان دارد و علاوه بر حذف واسطه ها، دست تولیدکننده را می‌گیرد و از او حمایت می‌کند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر افزود: از جمله مهم ترین برنامه‌های شرکت برای سال ۱۴۰۰ این است که بتوانیم پروژ‌ه هایی همچون تولید کارخانه پاکت سیمان و نیروگاه خورشیدی را راه اندازی کنیم و ناوگان حمل و نقل را توسعه دهیم.

حسینی با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی کوشک که هفته گذشته برگزار شد، افزود: نیروگاه ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک بافق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ۵۰ سال آینده به عنوان یکی از موضوعات مهم و استراتژیک مورد توجه است و سهم انرژی خورشیدی در کشور، چون ایران اسلامی که بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد، بدین معنی است که توجه به تامین برق از حوزه خورشیدی دارای اولویت است.

او تصریح کرد: این نیروگاه یک رکورد فوق‌العاده داشته است به طوری که از بهترین تجهیزات روز دنیا برای آن استفاده شده است، هدف‌گذاری ۱۰ هزار مگاواتی از انرژی‌های تجدیدپذیر با محوریت خورشیدی در ۴ سال آینده را به عنوان هدف کلان وزارت نیرو مطرح کردند و ما هم در غدیر آمادگی سرمایه‌گذاری جهت احداث ٨٠٠ مگاوات نیروگاه خورشیدی را در ٤ سال آینده خواهیم داشت.

مدیرعامل غدیر با اشاره به سهامداران این شرکت بیان کرد: سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری غدیر عمدتا بازنشستگان نیرو‌های مسلح هستند که زحماتی که این عزیزان در طول ۴ سال گذشته در دوران جنگ و در دفاع از کیان این کشور کشیدند، بر کسی پوشیده نیست. بنابراین وظیفه ما در حوزه سرمایه‌گذاری غدیر این است که به نحوی سرمایه‌گذاری کنیم که برای سهام‌داران بازدهی مناسبی داشته باشد.

حسینی در خصوص تامین گاز نیروگاه‌ها در زمستان گفت: در حال حاضر دو نیروگاه مشترک قرار است ایجاد شود و ایجاد ۸۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به تولید آلومینیوم در منطقه اقتصادی لامرد اضافه کرد: توسعه سالکو و ارتقای کمی و کیفی صنعت آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، امری منطقی و دارای توجیه اقتصادی است و در همین راستا با تعیین تکلیف اعتبار اسنادی (ال سی) ساخت نیروگاه غدیر لامرد تا پایان اردیبهشت عملیاتی می‌شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی لامرد در صنعت ملی کشور گفت: این منطقه با توجه به طراحی و پیش‌بینی تکمیل زنجیره آلومینیوم یکی از زنجیره‌های جذاب و متنوع و دارای ارزش افزوده بسیار بالا است و توسعه صنایع پایین دست آلومینیوم علاوه بر ایجاد وقفه در فرایند خام فروشی منجر به تامین نیاز‌های داخلی و ایجاد ظرفیت برای صادرات، در ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان توانمند ایرانی نقش آفرین است.

حسینی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم عرضه شود تا بتوانیم دومین کشور تولیدکننده آلومینیوم در منطقه باشیم.

بدهی ۸۰۰۰ میلیارد تومانی اوره‌ای دولت

در ادامه بابک ابراهیمی معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) گفت:‌ متاسفانه بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان مطالبه از دولت داریم، هر چند که می‌دانیم دولت از نظر کسری بودجه در تنگناست، اما در محقق شدن حقوق سهامداران در این راستا گام برداشته‌ایم.

او افزود:‌ امید داریم وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال بهبود پیدا کند تا بتوانیم مجموعه‌ها را در شرایط بهتری در بازار عرضه کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد:کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل و اقداماتی انجام شده است. طبق مصوبه هیئت وزیران اوره باید با قیمت مصوبه دولتی فروخته شود، این موضوع در حال حاضر حسابرسی یارانه‌ای شده و عدد آن نیز مشخص شده است.

معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) افزود: اما اینکه دولت چگونه این طلب را پرداخت کند، باید در لایحه بودجه دیده شود. یک رایزنی هم در حوزه تهاتر با پول گاز در حال انجام است که از آنجایی که پول گاز صرف هدفمندسازی یارانه‌ها می‌شود از ظرافت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار