اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، با صدور اطلاعیه ای از برخورد قانونی با عاملان تخریب مراتع و جنگلها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری،  با صدور اطلاعیه ای از برخورد قانونی با عاملان تخریب مراتع و جنگلها خبر داد. 

در این اطلاعیه آمده است: هرگونه عملیات مکانیکی در مراتع و جنگلها، شامل:خاکبرداری، ایجاد کانال، احداث جاده، شخم و شیار و... ، برابر اصل ۴۵ قانون اساسی و ماده ۵۵ حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جرم محسوب می شود و با عاملان اینگونه تخریب برخورد قانونی می‌گردد.

در این اطلاعیه از مردم بویژه دارندگان دستگاه‌های سنگین از قبیل لودر، بلدوزر، بیل مکانیکی، تراکتور و ... خواسته شده است: جرم بودن اقدام یاد شده را مد نظر قرار دهند وو ضمن اطلاع رسانی با سایر مردم و هم صنفی ها، از اجرای اینگونه عملیات در مراتع و جنگل ها بدون مجوز قانونی خودداری فرمایند.

در ادامه اطلاعیه چنین آمده است که: در غیر اینصورت دستگاه‌های مذکور توسط پاسگاه ویژه منابع طبیعی توقیف و آزادسازی آن مستلزم پرداخت جریمه و طی مراحل قانونی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار