کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: کشت پاییزه غلات شامل گندم و جو در بیش از ۵۸ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم این شهرستان آغاز شد.

آوات نورانی کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال در بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان گندم آبی و در بیش از ۵ هزار هکتار گندم دیم و در بیش از ۵ هزار هکتار جو دیم و ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار نیز جوی آبی کشت می‌شود.

نورانی افزود: کشت پاییزه غلات (گندم و جو) هر سال از اوایل مهرماه شروع می‌شود که این کشت در مزارع دیم زودتر و در مزارع آبی پس از برداشت برخی محصولات از جمله ذرت و چغندرقند است.

این مقام مسئول با اشاره به ارقام بذور گندم مورد استفاده کشاورزان اضافه کرد: گندمکاران این شهرستان برای اراضی آبی از ارقام "میهن" و "پیشگام" و برای مزارع دیم ارقام "باران"، "واران"، "هما" و " آذر ۲" که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد را کشت می‌کنند.

کارشناس زراعت جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه مقدار بذر مصرفی در مزارع دیم و آبی متفاوت است، اذعان کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی برای مزارع دیم ۱۶۰ کیلوگرم و برای مزارع آبی ۲۰۰ کیلوگرم بذر تعیین کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال کود شیمیایی اوره به صورت یارانه‌ای و توزیع کودهای فسفاته و پتاسیم و ..نیز به صورت الکترونیکی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.