اسعدی خواستار آسان سازی تردد شناورهای ایرانی به عراق برای فعالیت های اقتصادی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر امروز در نشستی با مدیرکل مدیریت بنادر عراق گفت: عمده صادرات ما به عراق به سه بندر عراق است ، بنا براین تردد شناورهای ایرانی به سمت عراق آسان سازی شود.

کاپیتان عادل علی دشر مدیر کل مدیریت بنادر عراق نیز در این نشست گفت: دولت عراق برای ارتباط بیشتر آمادگی لازم را در ایجاد خط تلفن بی سیم بین دو بندر خرمشهر وابوفلوس عراق دارد و افزون بر آن باید از ظرفیت های موجود در منطقه آزاد اروند استفاده بیشتری شود.

او با بیان اینکه کشتی های مغروقه و پایین بودن عمق آب از مشکلات اساسی در تردد شناورها است، افزود:تلاش خواهیم کرد که علامت هایی بر روی شناورهای مغروقه انجام دهیم تا از حوادث دریایی جلوگیری شود.

کاپیتان عادل علی دشر در خصوص تعرفه بنادر این کشور توضیح داد: تعرفه ها سالانه در عراق تعریف می شود و به دلیل فعالیت پایین بندر ابوفلوس تعرفه ها را از بنادر کویت امارات اخد می کنیم.

او با بیان اینکه مسئولیت بندر ابوفلوس عراق تنها توسط یک شرکت عراقی است بیان کرد: برای تقویت تجارت نیاز است با این شرکت رایزنی کنید  اما از سوی کشورعراق نیز تسهیلاتی در موضوع تعرفه های بندری در بندر ابوفلوس ایجاد خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بنادر عراق از بسته بودن بندر منقل عراق به مدت پنج سال به دلیل احداث دو پل بزرگ بر روی این بندر خبر داد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.