مون جائه این تاکید کرد تا آخرین لحظه از دوره ریاست جمهوری خود، برای ارتقای صلح با کره شمالی تلاش می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، ، رئیس جمهور کره جنوبی امروز (دوشنبه) در آخرین سخنرانی سیاسی خود در پارلمان اعلام کرد که تا پایان دوره ریاست جمهوری خود تلاش می‌کند تا از طریق گفتگو، صلح با کره شمالی را ارتقا دهد.

مون جائه این  گفت: تلاش می‌کنم تا از طریق گفتگو و دیپلماسی، نظم جدیدی برای صلح و رفاه در شبه جزیره کره برقرار شود. 

مون با برگزاری سه نشست با کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی و کمک به ترتیب اولین نشست بین پیونگ یانگ و واشنگتن (کیم و دونالد ترامپ)، در سال ۲۰۱۸، راه را برای روند صلح در شبه جزیره کره هموار کرد. اما اذعان داشت تلاش او برای صلح از طریق گفتگو ناقص است و به اتمام نرسیده است.

سیاست مماشات رئیس جمهور کره جنوبی در قبال کره شمالی تفرقه انگیز بوده است، طرفداران وی او را میانجی صلح می‌نامند در حالی که مخالفانش او را متهم می‌کنند که به پیونگ یانگ در یافتن راه‌هایی برای تضعیف فشار بین المللی و تکمیل سیستم‌های تسلیحاتی آن کمک کرده است.

سه شنبه گذشته، کره شمالی در مهمترین آزمایش تسلیحاتی خود از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه، یک موشک بالستیک زیردریایی آزمایش کرد. گفته شده سیستم‌های تسلیحاتی کره شمالی که اخیرا آزمایش شدند عمدتا سلاح‌های کوتاه برد و میان برد هستند که کره جنوبی و ژاپن را در محدوده حملات خود قرار می‌دهند.

دوره پنج ساله ریاست جمهوری «مون جائه این» در ماه مه آینده ( اردیبهشت - خرداد ۱۴۰۱ ) به پایان می‌رسد و طبق قانون وی از انتخاب مجدد منع شده است. نامزد جدید ریاست جمهوری از حزب لیبرال مون هم در معرفی برنامه های آتی خود از سیاستی مشابه سیاست مون در برابر کره شمالی رونمایی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار