مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) گفت: توسعه مرز‌های دانش فناوری و دست یابی به افق‌های جدید از اهداف برگزاری جایزه مصطفی (ص) خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی عمرانی مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) اظهار کرد: در مراسم امسال جایزه مصطفی از ۵ برجسته علم و فناوری در جهان اسلام تجلیل شد و  هدف اصلی از برگزاری این دوره از مسابقات گردهمایی علاقه‌مندان و مروجان اصحاب رسانه از کشور‌های مختلف است.

وی  با بیان اینکه ۵۰ شخصیت از کشور‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود در تالار وحدت برای دریافت جوایزشان حضور داشتند گفت: در این دوره کامران وفا از ایران به دلیل تحقیقاتی که در نظریه ریسمان، داشت موفق به دریافت جایزه مصطفی شد.

عمرانی بیان کرد:در این جشن که به نام حضرت رسول است با  تأکید بر موضوعات علم و فناوری از ۵ برجسته علم و فناوری در جهان اسلامی تقدیر شد.

مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) تصریح کرد: کار‌های تحقیقاتی انجام شده در حوزه‌های مختلف با هدف تاثیرگذاری در زندگی بشر، کمک به ایجاد رفاه، امنیت و سلامت جامعه در قالب کالا  یا خدمات بوده تا از این طریق بتوان مرز‌های دانش را توسعه داد و به افق‌های جدیدی دست یافت.

اوبا اشاره به حضور دانشمندان مقیم کشور بیان کرد: با توجه به سیاست گذاری‌هایی که در دوره قبل مورد توجه شورای سیاست‌گذاری جایزه قرار گرفت دانشمندان مقیم کشور اسلامی در قالب یک جایزه مورد تجلیل قرار گرفتند و جوایز به صورت گروهی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اهمیت و مزیت برگزاری جشنواره بین‌المللی مصطفی بیان کرد:ما معتقدیم که ارائه جوایز نه تنها جریان ساز خواهند بود بلکه جهت دهی علمی و فناوری را به دنبال خواهند داشت بنابراین اگر به این کار به عنوان یک کار علمی و فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشیم شاهد اثرات بلند مدت آن مانند جایزه نوبل در جامعه خواهیم بود.

مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)  اظهار کرد:  از طریق اعطای جوایز به برجستگان حوزه علم و فناوری، به دنبال الگو سازی برای نسل جوان هستیم و با توجه به این که این الگوها از دل جامعه اسلامی و با مطابق با شرایط این چنین جوامعی برخواسته اند بنابراین الگوی بسیار مناسبی برای نسل جوان خواهند بود  این الگو سازی ها می تواند به نسل جوان در جوامع اسلامی کمک کند تا در جهت شرایط واقعی محیط زندگی شان حرکت کنند.

انتهای پیام/


بیشتربخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار