رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص وضعیت ورزش‌های آبی توضیحاتی را بیان کرد.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت این رشته پایه بیان کرد: من تاکنون ۲ دوره رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بوده ام. خودم نیز از ورزشکاران این رشته و مدتی نیز مربی تیم ملی بوده ام و معتقدم شنا یکی از مظلوم‌ترین ورزش‌های کشورمان است. فدراسیون برای این که یک شناگر بتواند مدال المپیک کسب کند، به ابزار نیاز دارد و در شنا این ابزار استخر‌ها هستند. متاسفانه بیشتر استخر‌های کشورمان در دسترس همگان نیستند و با توجه به اصل ۴۴ بسیاری از استخر‌ها واگذار شده اند.

۳ هزار استخر در کشور داریم

او در خصوص این که چه تعداد استخر در کشورمان وجود دارند، بیان کرد: ما در کشورمان حدود ۳ هزار استخر شنای دولتی و خصوصی در داریم. متاسفانه تعداد استخر‌های استاندارد ۵۰ متری به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد. در بسیاری از کشور‌ها کودکان از سنین ۸ یا ۹ سالگی شنا را آموزش می‌بینند و باید در هفته ۷ تا ۱۰ جلسه در استخر شنا کنند تا به خوبی این ورزش را فرا بگیرند. شنا برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و می‌تواند در سنین بالا از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

ورودی بعضی از استخر‌های کشورمان ۵۰۰ هزار تومان است

او افزود: حضرت محمد (ص) پیامبر بزرگوار اسلام توصیه کرده اند که مسلمانان ورزش شنا را یاد بگیرند و ما باید برای ترویج این رشته زیر ساخت‌ها را درست کنیم. ورودی بعضی از استخر‌های شنا در کشورمان ۵۰۰ هزار تومان است و مطمئنا بسیاری از مردم نمی‌توانند از این استخر‌ها استفاده کنند. در گذشته وزارت  آموزش و پرورش به دنبال ترویج این رشته ورزشی در میان دانش آموزان بود، اما پس از مدتی این طرح را لغو کرد و در حال حاضر حتی به بعضی از استخر‌های  خصوصی نیز همچنان بدهکار است. باید وزارت ورزش و جوانان به کمک آموزش و پرورش، این ورزش را در جامعه ترویج دهند. باید معلمان ورزش به خوبی ورزش شنا را یاد بگیرند تا بتوانند این ورزش پایه را به دانش آموزان یاد دهند. ما شناگران خوبی در کشورمان داریم، اما باید از حالت گلخانه‌ای فعلی خارج شویم. در بسیاری از کشور‌ها دولت‌ها برای ورزش‌های پایه هزینه می‌کنند؛ چرا که این ورزش با سلامتی انسان‌ها در سنین بزرگسالی رابطه معناداری دارد.

به سختی حقوق سرمربی تیم ملی واترپلو را تامین می‌کنیم

او درباره تیم ملی واترپلو گفت: تیم ملی واترپلوی کشورمان پس از ۴۴ سال موفق شد در مسابقات آسیایی مدال کسب کند و اگر برای این تیم ۱۰ میلیارد تومان هزینه شود، قول می‌دهم که تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی حتما در فینال حضور خواهد داشت. قرارداد فدراسیون  با سرمربی صربستانی تیم ملی واترپلو ۱۵ هزار دلار است و ما به سختی این مبلغ را تامین می‌کنیم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان به ورزش شنا توجه بیشتری کند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار