کرد زنگنه گفت: باغملک با مشکلات بی آبی فراوانی رو به رو است و اقداماتی برای برطرف کردن آن انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کرد زنگنه رئیس اداره آبفای باغملک گفت: باغملک با مشکلات بی آبی فراوانی رو به رو است و اقداماتی صورت گرفت که باتوجه به تنش آبی که نه فقط در باغملک بلکه در سایر شهر‌های خوزستان به وجود آمده بود باحضور هیئت دولت و جلسات و نشست‌هایی که حول محور حل مشکل بی آبی در استان شکل گرفت.

او بیان داشت: در خصوص روستا‌های بخش صیدون مهم‌ترین آن تاسیسات سرآسیاب است که برداشت آب آن از آب سطحی رودخانه انجام می‌گرفت و با اولین بارندگی کدورت آب بالا می‌رود و برای مردم این مناطق چند روزی امکان استفاده و برداشت از این آب وجود ندارد.

کرد زنگنه تصریح کرد: با توجه به اینکه این آب از سوی یک پمپ به حوزچه ته نشینی هدایت می‌شود و پس از ته نشین شدن وارد حوزه پمپاژ شده و برای جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزا ر و ۵۰۰ نفر پمپاژ می‌شد که به یک معضل جدی تبدیل شده بود.

رئیس اداره آبفای باغملک گفت: برای رفع این مشکل دو چاه تراوشی در مجاورت پل رودخانه اعلا با طی کردن مراحل کارشناسی زده شد و در آن تاسیسات سر آسیاب به دو قسمت تقسیم شد که در مراحل پایانی انجام کار است.

این مقام مسئول ادامه داد: طی چند روز آینده آزمایش پمپاژ آن‌ها انجام می‌گیرد و ان شاءالله طی یک ماه آینده تاسیسات سراسیاب با حوزه جمعیتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.