هاشمی گفت: سه شاخص محرومیت، وسعت و جمعیت برای توزیع متوازن اعتبارات تملک دارایی استان در بین شهرستان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در نشست شورای شهرستان شاهرود با بیان اینکه رعایت توسعه متوازن از غرب تا شرق استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است افزود: در زمینه دریافت اعتبارات ملی برای شهرستان‌ها نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اقدام‌های خوبی انجام دادند و درخصوص اعتبارات استانی نیز از این پس عدالت رعایت می‌شود.

او با بیان اینکه مردم مستحق بهترین‌ها هستند، ابراز کرد: بالاترین سرمایه مسوولان اعتماد مردم و ترس دشمن نیز از پشتیبانی مردم از انقلاب و ولایت است.

استاندار سمنان تاکید کرد: مسوولان استان باید در برابر مردم متواضعانه رفتار و برای گره گشایی از کار آنان تلاش کنند.

هاشمی با اشار به کمبود شدید آب در بخش کشاورزی استان سمنان به دلیل ۱۶ سال خشکسالی پیاپی، تصریح کرد: ۸۹ درصد از منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید برای حفظ وضعیت موجود و مصرف بهینه آب با توسعه مجتمع‌های گلخانه ای، توسعه سامانه‌های آبیاری نوین، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و پوشش نهر‌ها تلاش کرد.

او بر ضرورت توجه و سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیز تاکید کرد و گفت: استان سمنان ۸۵۶ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد، اما چون زیرساخت‌ها آماده نشده است، نتوانستیم از فرصت گردشگری برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

استاندار سمنان افزود: مدت ماندگاری مسافر در استان از میانگین کشوری کمتر و میزان اشتغال بخش گردشگری ۳۸ درصد است که باید به بیش از ۵۰ درصد برسد.

هاشمی درخصوص واحد‌های صنعتی نیز با اشاره به وجود ۱۴۷ واحد راکد در استان سمنان، اظهار داشت: رکود این تعداد واحد به معنای بیکار شدن سه هزار و ۸۰۰ کارگر است.

او افزود: حفظ وضعیت موجود در بخش صنعت از طریق افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی و احیای واحد‌های راکد در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان تامین آب را مهمترین دغدغه این استان دانست و گفت: علاوه بر تامین آب که بر عهده دولت است در توزیع و مصرف آب نیز باید مدیریت شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار