رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۸۲ تخت مراقبت‌های ویژه بیمارستانی طی ۲ سال گذشته بخصوص همزمان با بحران کرونا در این استان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،محمدرضا نیکبخت،رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته امکانات و تجهیزات متعددی برای مجموعه بهداشت و درمان لرستان خریداری و در بیمارستان‌ها مستقر شده است.

وی بیان کرد: طی ۲ سال گذشته ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز، ۵۲۵ تخت دائم و موقت بیمارستانی، هفت‌دستگاه سی‌تی‌اسکن، پنج دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود دستگاه اکسیژن ساز در استان وجود ندارد اظهار داشت: همچنین از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون پنج واحد آزمایشگاه تست مخاطی در استان فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون ۵۵۵ هزار و ۹۹۲ مورد نمونه‌گیری کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۶۵۱ مورد مثبت بوده است.

نیکبخت ادامه داد: تاکنون ۷۱ هزار و ۵۰۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده که ۲ هزار و ۵۶۷ نفر جان باخته اند، اما با این وجود لرستان نسبت به سایر استان‌ها کمترین نرخ مرگ و میر بیماران کرونایی را داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
درود